"BEI ar putea fi afectata de scandalul emisiilor, pentru ca trebuie sa respectam anumite tinte de mediu, atunci cand acordam imprumuturile" a afirmat Hoyer. Cel mai mare producator auto din Europa a admis ca a trisat in timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut ca 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, in acest scop, scrie Mediafax.

BEI a acordat VW imprumuturi in valoare de aproximativ 6,4 miliarde de euro, din 1990, intre altele pentru dezvoltarea de motoare cu emisii reduse si pentru infiintarea de fabrici in America de Sud, potrivit Sueddeutscche Zeitung. Dintre aceste imprumuturi, circa 1,8 miliarde de euro sunt in derulare.

BEI va efectua "investigatii amanuntite" referitoare la destinatia fondurilor, a spus Hoyer, prezent la reuniunea FMI de la Lima, Peru. Hoyer a aratat ca daca fondurile au fost folosite pentru ale scopuri decat cele prevazute, BEI ar putea decide sa ceara returnarea acestora. El a adaugat ca este foarte dezamagit de VW si ca relatia BEI cu producatorul auto va fi puternic afectata de scandal.

Grupul german a alocat 6,5 miliarde de euro in trimestrul al treilea pentru acoperirea costurilor rechemarii a circa 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, in 2016, pentru inlocuirea softului ilegal.