Niciunul dintre cele 11 milioane de vehicule diesel ale VW implicate in scandal nu sunt fabricate in China, iar aproximativ 1.900 dintre acestea au fost importate, se arata intr-un comunicat al Ministerului pentru Protectia Mediului, scrie Mediafax.

Ministerul a cerut VW sa puna la dispozitia autoritatilor date referitoare la respectarea reglementarilor in domeniul emisiilor. Pe de alta parte, autoritatea de supravaghere a calitatii din China a anuntat ca este "extrem de ingrijorata in privinta mecanismului instalat pe automobilele diesel ale VW pentru reducerea emisiilor in timpul testelor si va lua masurile care se impun", fara sa precizeze care vor fi acestea.

Volkwagen, pentru care China este cea mai mare piata in functie de volumul vanzarilor, a anuntat ca va rechema in service 1.950 de vehicule diesel importate, pentru corectarea softului ilegal. Niciunul dintre vehiculele comercializate de cele doua companii mixte cu China FAW Group si SAIC Motor nu sunt afectate, a anuntat VW intr-un comunicat.

"Volkswagen ar dori sa isi ceara scuze pentru orice inconvenient provocat clientilor sai", potrivit comunicatului in care compania sa asigurari ca va face tot ce este omeneste posibil pentru a recastiga increderea pierduta. VW a alocat 6,5 miliarde de euro in trimestrul al treilea pentru costurile legate de rechemarea in service a celor 11 milioane de automobile diesel dotate cu softul ilegal, ceea ce ar putea provoca pierderi brandului VW, in 2015.