Noul board al marcii Volkswagen a decis ca vehiculele diesel "vor fi echipate cu sisteme de evacuare a emisiilor care folosesc cea mai buna tehnologie pentru mediu". Astfel, vehiculele diesel destinate Europei si Americii de Nord vor fi prevazute cu tehnologie SCR si AdBlue, cat mai curand posibil.

Brandul se va concentra totodata mai mult pe dezvoltarea de modele hibrid si electrice. Noua generatie a modelului premium Phaeton va fi electrica. In plus, brandul VW va accelera programul de eficientizare a operatiunilor.

Producatorul auto german a recunoscut pe 18 septembrie ca a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel, pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor in timpul testelor. Scandalul a dus la inlocuirea directorului general al grupului si a altor directori din conducerea de varf a grupului, precum si la scaderea capitalizarii VW cu circa 33 de miliarde de euro.

Volkswagen a incercat sa limiteze daunele, dar Standard & Poor's a retrogradat luni ratingul pe termen lung al grupului, masura care va creste costurile de finantare ale producatorului auto. VW a bugetat pentru trimestrul al treilea costuri de 6,5 miliarde de euro pentru finantarea unei campanii de rechemari in service a 11 milioane de automobile diesel, pentru inlocuirea softului ilegal, care va avea loc in 2016.