"Am depus la Rospatent, agentia federala insarcinata cu drepturile de proprietate intelectuala, documentele necesare pentru detinerea drepturilor asupra marcii", a declarat pentru AFP un purtator de cuvant al Renault, refuzand sa faca alte comentarii.

Uzina de automobile din Moscova, fondata in 1930, a inceput sa asambleze celebrele modele Moskvitch in 1947, la finele anilor 1980 devenind unul dintre cei mai mari producatori auto sovietici, cu o productie de 4 milioane de masini.

Producatorul auto a intrat in declin dupa destramarea URSS si a oprit activitatea in 2001, iar in 2006 a fost declarat in faliment. Analistii intervievati de presa rusa anticipeaza ca Renault ar putea relansa marca pentru a-si consolida pozitia pe segmentul low-cost, pe fondul contractiei actuale a pietei auto.

Renault, care in anii 1960 a produs automobile Moskvitch la uzina Vilvorde din Belgia, urma sa participe la modernizarea marcii in anii 1990 si sa produca automobile Megane la linia de productie din Moscova, in cadrul unui acord care nu a fost pus in practica.

Citeste si:

In final, Renault a implantat propria fabrica pe o parte din terenul uzinei Moskvitch, in anii 2000.De atunci, grupul auto francez s-a impus ca unul dintre producatorii majori de pe piata din Rusia, in septembrie fiind pe locul al treilea.

Alianta Renault-Nissan detine controlul asupra celei mai importante marci auto din Rusia, Lada. Planurile de dezvoltare ale grupului in Rusia sunt afectate in prezent de contractia pietei auto, provocata de criza economica si deprecierea rublei. Vanzarile de automobile au scazut in primele noua luni ale anului cu 33%, pe ansamblul pietei ruse, iar cele ale Renault cu 37%.

Sursa foto: en.wikipedia.org