"Am vrut sa vad personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orastie. Sper ca, asa cum a anuntat si CNADNR, sa fie vorba de greseli de executie care sa fie remediate cat mai repede si cat mai responsabil, de data aceasta. Stiu ca demolarea nu este ce ne doream, insa pentru siguranta autostrazii, pentru siguranta oamenilor, trebuie sa stim exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, si vreau ca de data aceasta sa avem o solutie corecta si definitiva. Am convocat proiectantul autostrazii, luni, la Bucuresti. Vreau o analiza a situatiei si vreau solutii. Dupa adoptarea solutiilor, vreau un calendar care sa fie respectat cu strictete pentru ca si asa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. In acelasi timp, am dispus un control, dupa cum cunoasteti. Astept raportul Corpului de Control, urmand sa luam masurile care se impun si vom merge cu acestea pana la capat", a declarat intr-un comunicat ministrul Transporturilor.

El recunoaste ca sunt probleme si la celelelalte proiecte/santiere.

"Lucrand strict pe acest domeniu, am constatat deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie care nu se mai adapteaza la situatia actuala. Toate acestea au ingreunat obtinerea avizelor, autorizatiilor necesare unui proiect. Absorbtia fondurilor europene pe POS T nu a fost de 100% si din acest motiv. Ca sa nu ma avem aceste probleme pentru POIM voi propune in Guvern un Memorandum prin care, impreuna cu toate ministerele implicate, sa reusim o revizuire si o corelare a pachetului legislativ necesar desfasurarii in bune conditii a proiectelor de infrastructura", a spus Matache.

Citeste si:

O portiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orastie, aflata in zona kilometrului 60 si deschisa in noiembrie 2014, va fi demolata si refacuta complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiana Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii, estimadu-se ca lucrarile vor fi gata in decembrie.

Lotul trei al Autostrazii Sibiu-Orastie, inaugurat in noiembrie 2014, a fost inchis la inceputul lunii septembrie, intre Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt, reprezentantii CNADNR spunand ca problemele au aparaut din cauza "executiei necorespunzatoare a lucrarilor".