Daca in 2013, Volkswagen primea 74% pentru incredere, anul acesta in octombrie a scazut la 64%. Sondajul a fost realizat online si prin telefon in doua valuri, in anii 2013 si 2015, pe esantioane de 1.043, respectiv 770 persoane si are o eroare maxima admisa a datelor de plus/minus 3.5%, la un grad de incredere de 95%. Datele pentru al doilea val au fost culese in perioada 30 Septembrie – 07 Octombrie 2015.

Impactul dezamagirii clientilor sai va incepe sa se regaseasca pe deplin in vanzari abia de acum inainte, in ciuda bine-cunoscutei preferinte a romanilor fata de marcile made in Germany.

• Ponderea posesorilor de Volkswagen care mai au incredere in promisiunile pe care le face acest brand a scazut cu 8%; prin comparatie aceeasi valoare a crescut cu 21% in cazul Ford si respectiv 29% in cazul Dacia;

• Procentul posesorilor de Volkswagen care considera ca brandul pe care il conduc comunica corect catre consumatorii sai a scazut cu aproape 11%; prin comparatie aceeasi valoare a crescut cu 22% in cazul Ford si respectiv 34% in cazul Dacia;

• Nu in cele din urma, numarul posesorilor de Volkswagen care considera ca brandul pe care il conduc are o conduita caracterizata de onestitate s-a redus cu un sfert in era post dieselgate;

Pentru aceasta analiza, D&D Research a comparat datele obtinute de la posesorii de Volkswagen cu cele de la Ford si Dacia iar participantii la studiu au fost oameni care conduc aceeasi masina in 2015 ca si in 2013, la data primei masurari.