Potrivit informatiilor de pe site-ul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime (CN APM) Constanta, termenul initial de finalizare a lucrarilor la noul pod de la Agigea a fost toamna anului trecut, insa acesta a fost prelungit ulterior pana in luna februarie 2015.

Din cauza mai multor probleme aparute in timpul lucrarilor, podul a putut fi deschis circulatiei abia luni, anunta Mediafax.

De altfel, lucrarile de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat in 6 octombrie, atunci fiind indeplinite conditiile pentru demararea etapei de receptie la terminarea lucrarilor.

Podul de la Agigea inca nu este gata 100%

Pe de alta parte, conform sursei citate, breteaua de acces la DN 39, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe acest drum prin construirea unei sosele cu doua benzi in continuarea podului rutier peste Canalul Dunare - Marea Neagra, va fi gata in aproximativ doua saptamani.

Noul pod care traverseaza Canalul Dunare - Marea Neagra, la Agigea, la cateva sute de metri in aval de cel vechi - care face legatura cu DN 39 Constanta - Mangalia -, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit in Romania, o investitie finantata prin Programul Operational Sectorial in Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului.

Podul are o lungime totala de 360 de metri, o deschidere centrala de 200 metri, iar latimea podului este de 17,4 metri, permitand circulatia pe patru benzi. Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare - Marea Neagra este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care sustin tablierul podului prin fascicule de hobane au o inaltime de 66 metri deasupra nivelului marii.

Citeste si:

Valoarea totala a contractului de finantare al intregului proiect "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte si obiectivul "Bretea rutiera de conectare cu DN39”, care are ca scop decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu doua benzi, in continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunare - Marea Neagra si jonctiunea cu DN 39 in apropierea intrarii in localitatea Eforie Nord.

Proiectul a fost finantat prin Programul Operational Sectorial in Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului.

Lucrarile la podul de la Agigea au inceput in iulie 2010, dupa ce au fost intarziate mai bine de jumatate de an din cauza contestatiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrarilor si a selectarii consultantului. Firma care a castigat licitatia pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft.

Premierul Victor Ponta a venit, anul trecut, de doua ori sa verifice stadiul lucrarilor de constructie la noul pod de la Agigea, solicitand constructorului urgentarea lucrarilor. In acea perioada se executau lucrari de reparatii la podul de la Agigea, iar in toamna anului trecut acesta a fost si inchis temporar.

In noiembrie 2014, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, care a mers pe noul pod de la Agigea pentru a verifica stadiul lucrarilor, a crezut ca se afla de fapt pe vechiul pod, de pe DN 39, si s-a contrazis cu jurnalistii care i-au explicat ca a incurcat podurile, spunandu-le: "Vin de la Bucuresti si stiu mai mult ca voi".

Sursa foto: CN APM