Pentru a inlocui lipsa autovehiculelor, autoritatile norvegiene vor construi aproximativ 60 km de piste pentru biciclisti pana in 2019, iar transportul public de calatori va primi un suport “masiv” din partea oficialilor din Oslo, noteaza presa internationala.

Mai mult, subventiile pentru vehiculele electrice vor fi sporite, asta chiar daca si masinile electrice vor avea acces interzis pe strazi.
“Vrem sa avem un oras in care sa nu existe masini si ne dorim sa fie o alternativa foarte buna pentru pietoni si ciclisti. Va fi un castig si pentru magazine si pentru toti locuitorii”, a declarat un reprezentant al Partidului Verde din Norvegia.

Planul renuntarii la circulatia auto in centrul orasului este un proiect care a fost aprobat de toate cele trei partide majoritare care alcatuiesc Consiliul Local din Oslo: Partidul Verde, Partidul Laburistilor si Partidul Socialist de Stanga.

Citeste si:

Inca nu exista o informatie finala asupra modului in care acest proces de schimbare se va implementa dar lasa de inteles ca autobuzele si tramvaiele vor continua sa circule in centrul orasului.

Sunt si alte orase europene care testeaza aceasta alternativa pentru eliminarea aglomerarii centrului oraselor. In Roma, de exemplu, eliminarea accesului auto in anumite parti centrale ale orasului a facut ca business-urile sa cunoasca o crestere de 30% in venituri.

Norvegia planuieste deasemenea ca pana in 2020 sa scada nivelului de emisii al caselor cu 50% fata de valoarea din 1990.