Reputatia logo-ului "Made in Germany" nu a fost afectata, insa scandalul nu trebuie tratat superficial, potrivit unor comentarii postate pe site-ul cancelarului german, scrie publicatia Wall Street Journal. "Foarte mult depinde de modul in care Volkswagen rezolva aceasta situatie. (...) Cred ca grupul lucreaza cu toate fortele", a spus Merkel, adaugand ca Volkswagen ar putea depasi aceasta problema daca dezvaluie tot ce s-a intamplat si isi schimba organizarea interna intr-un mod care sa nu mai permita ca asa ceva sa se mai intample, potrivit Mediafax.

Autoritatile americane au dezvaluit la mijlocul lunii septembrie ca Volkswagen a folosit la unele motoare diesel un program pentru manipularea testelor emisiilor poluante. Grupul este investigat in aceasta privinta de catre autoritatile din SUA si Germania. Ulterior, producatorul auto a admis ca soft-ul a fost instalat pe 11 milioane de masini la nivel global, inclusiv 482.000 de autoturisme comercializate in SUA. Scandalul "dieselgate" afecteaza mai multe dintre marcile care folosesc motorul diesel EA 189, inclusiv Volkswagen, Audi, Skoda si SEAT. Grupul german se pregateste sa initieze la inceputul anului urmator un amplu program de rechemari.

Autoritatile din Germania si SUA, precum si Volkswagen, au asigurat in repetate randuri ca masinile afectate nu prezinta probleme de siguranta, insa programul de manipulare a emisiilor trebuie eliminat, astfel incat autovehiculele sa respecte reglementarile de mediu. Merkel a pastrat legaturi stranse cu grupul Volkswagen inca de la castigarea primului mandat, in 2005, potrivit Wall Street Journal. Directorul general al grupului, Matthias Muller, a facut parte din delegatia cancelarului in cadrul vizitei din China in aceasta saptamana.

Totodata, publicatia Sueddeutsche Zeitung a scris, citand surse din conducerea Volkswagen, ca grupul pregateste o propunere de amnistie pentru angajatii care furnizeaza informatii despre scandalul emisiilor, astfel incat acestia sa nu se teama de pierderea locului de munca sau de o eventuala trimitere in judecata. Amnistia nu va fi disponibila si pentru membrii conducerii, a afirmat sursa Sueddeutsche Zeitung. Un purtator de cuvant a negat, insa, informatiile prezentate de cotidianul german.