Potrivit agentiei, vehiculele respective au un nivel al emisiilor de oxid de nitrogen de noua ori mai ridicate decat permit standardele, relateaza Wall Street Journal, scrie Mediafax.

Notificarea se refera si la un numar neprecizat de modele 2016. Automobilele afectate de notificare includ pentru prima oara un model Porsche, respectiv SUV-ul Porsche Cayenne 2015, Volkswagen Touareg 2014, precum si modelele Audi A6 Quattro 2016, A7 Quattro, A8, A8L si Q5.

"VW inca o data nu si-a indeplinit obligatia de a respecta legea care protejeaza aerul pentru toti americanii", a declarat Cynthia Giles, administrator asociat al EPA. Un purtator de cuvant al VW a respins acuzatiile EPA, afirmand ca producatorul auto nu a instalat un soft care sa insele testele de poluare pe niciunul din vehiculele identificate.

"Este un soft permisibil. Problema este clara. Statele Unite vor sau nu concurenta pe piata?", a spus reprezentantul companiei.
Un purtator de cuvant al EPA a spus ca agentia "vrea sa se asigure ca toate companiile joaca dupa aceleasi reguli". Volkswagen colaboreaza cu agentia si a trimis un reprezentant de rang inalt in SUA.

"Avem ingineri la fata locului pentru a colabora zilnic cu agentia. Directorul pentru dezvoltarea motoarelor este in drum catre Statele Unite, pentru clarificarea lucrurilor", a spus purtatorul de cuvant al VW. Persoane apropiate situatiei au declarat ca reprezentantii EPA sunt frustati din cauza lipsei de comunicare din partea VW, de la jumatatea lunii septembrie.

Agentia incearca sa afle mai multe despre un alt dispozitiv de control al emisiilor instalate pe vehicule cu motoare diesel pentru 2016, prezentate luna trecuta. Dezvaluirea a dus la blocarea planurilor VW de a comercializa unele modele 2016 in SUA.

Nu exista inca vreo dovada ca acel dispozitiv, despre care directorul VW pentru operatiunile din SUA a vorbit in timpul audierii sale in Congres, in octombrie, este capabil sa insele testele de poluare. Volkswagen a retras o solicitare adresata EPA de a certifica acele vehicule, dupa dezvaluirea dispozitivului, a afirmat seful VW SUA in timpul audierii.

Citeste si:

EPA a trimis luni o notificare VW de incalcare a legii, in care a identificat mai multe modele SUV si un sedan mare, echipate cu motoare diesel de 3 litri. Notificarea este a doua primita de VW de cand agentia a dezvaluit pentru prima oara neregulile, in luna septembrie, si se refera la circa 10.000 de automobile diesel comercializate deja in SUA, incepand cu modelele 2014.

Noul director general al grupului VW, Matthias Muller, a condus anterior Porsche. Un purtator de cuvant al Volkswagen a declarat ca producatorul auto nu intentioneaza sa opreasca vanzarile modelelor afectate asa cum a procedat cu cele 482.000 de vehicule diesel despre care a recunoscut in septembrie ca au instalate softuri care manipuleaza testele de poluare.

EPA a reamintit Volkswagen ca este ilegal sa produca, comercializeze sau sa ofere spre vanzare un vehicul care are instalat un dispozitiv de aparare, a spus un purtator de cuvant al agentiei.

Reprezentantii EPA sunt in contact cu cei ai Departamentului de Justitie, in investigatia impotriva producatorului auto german.
Noile acuzatii sporesc presiunile asupra Volkswagen, care este investigat de autoritatile de reglementare si de justitia din SUA si Europa.

Scandalul a dus la demisia directorului general Martin Winterkorn, iar grupul a alocat 6,5 miliarde de euro in trimestrul trei pentru acoperirea unei campanii de rechemare in service a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru eliminarea softului ilegal.