Intr-un comunicat prezentat ieri, stiriauto.ro a prezentat situatia in care se afla GM China si piata auto in general. Compania americana si-a stopat cresterea in tara Marelui Zid, pe fondul unei descresteri a pietei chineze. O alta cauza este perceptia chinezilor conform careia masinile americane consuma prea mult combustibil in conditiile trendului crescator al pretului carburantilor.

O alta cauza a masurii luate de GM este introducerea unei taxe de 25 de procente (din valoarea produselor) la kiturile auto importate in China. Din aceasta cauza, in mai, GM intervenise in acelasi sens, oprind productia modelelor premium Cadillac CTS si Cadillac SUV.

Henry Wong, purtatorul de cuvant al diviziei chineze, a declarat ca GM va vinde doar un singur model pe piata chineza. Wong a lasat sugerat ca Buick Royaum va avea un pret mai bun daca masina va fi importata ca produs finit in China.

Pe de alta parte sunt voci care drept gresita strategia GM, in China. Exemplele pozitive sunt deciziile germanilor de la Mercedes sau BMW care au dezvoltat divizii ce se pot auto-sustine pe o baza de furnizori locali de piese si subansamble.