In intervalul ianuarie-septembrie al anului trecut, MOL Romania a comercializat 373.000 tone de carburanti. In trimestrul al treilea, vanzarile de retail ale MOL in Romania (inclusiv benzina, motorina, lubrifianti si GPL) au crescut cu 21% in volum, la 166.000 tone, fata de 137.000 tone in intervalul similar al anului anterior, scrie Mediafax.

In structura vanzarilor, motorina ramane dominanta. Astfel, vanzarile de motorina au urcat cu 14% in volum in primele noua luni, la 309.000 tone, respectiv cu 19% in al treilea trimestru, la 118.000 tone. In ceea ce priveste benzina, volumul vanzarilor a fost de 112.000 tone in perioada ianuarie-septembrie, in urcare cu 17%, in timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43.000 tone, in crestere cu 23%.

Pe ansamblul grupului MOL, volumul vanzarilor retail a urcat cu 10% in primele noua luni, la 2,9 milioane tone, ca urmare a cresterii cererii de carburanti in regiunea Europei Centrale si de Est. Grupul a inregistrat in trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operational (clean CCS EBITDA) de 708 milioane dolari.

Citeste si:

Grupul MOL a intrat pe piata romaneasca in 1995. Compania si-a extins reteaua de benzinari la circa 200 de statii la inceputul acestui an, ca urmare a unei achizitii, si reprezinta unul dintre cei mai importanti furnizori de carburanti, solutii pentru flote, bitum si produse petrochimice.

In prezent, companiile MOL Romania si MOL Retail Comert (fosta comanie Eni Romania) functioneaza armonizat din punct de vedere al intereselor de afaceri si urmeaza sa fuzioneze la o data ulterioara. Pe langa aceasta achizitie, reteaua MOL Romania va creste organic cu inca 12 statii, un ritm similar celui de anul trecut. Opt dintre noile statii care vor fi deschise in acest an sunt amplasate pe noile segmente ale autostrazii Sibiu - Nadlac, ca urmare a licitatiei organizate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.