Reprezentantii producatorilor romanii de automobile au declarat la o reuniune organizata de MIE ca introducerea acestor norme este necesara pentru a le permite accesul pe pietele din Uniunea Europeana, informeaza NewsIn.

"Reprezentantii Dacia au aratat ca grupul Renault are expertiza tehnica de a introduce EURO 5, iar aceasta va fi transferata si in Romania. Majoritatea ofertantilor pentru privatizarea Daewoo produc si pentru piata europeana si, in consecinta, ei ar trebui sa aiba capacitatea de a introduce EURO 5 fara probleme si in Romania", precizeaza comunicatul MIE.

incepand cu 1 ianuarie, toate masinile noi care urmeaza sa fie inmatriculate in Romania trebuie sa respecte normele de poluare ale aerului EURO 4. in Uniunea Europeana, aceasta cerinta a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2005. Comisia Europeana ar putea adopta pana la finele anului o directiva prin care standardul EURO 5 va intra in vigoare in tarile membre in 2009.

Conform propunerii Comisiei, autoturismele noi care urmeaza sa primeasca omologarea vor trebui sa respecte noile norme EURO 5 in termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a regulamentului. Pentru autoturismele care au fost deja omologate, dar nu au fost inca vandute, termenul propus este de maxim patru ani. Automobilele deja inmatriculate nu vor trebui modificate.

Citeste si:

Executivul UE spune ca adoptarea normelor EURO 5 va aduce o serie de avantaje: emisiile de suspensie ale automobilelor diesel vor scadea cu 80 la suta, in timp ce emisiile de oxid de azot vor scadea cu 20 de procente. Pe de alta parte, la masinile pe motorina, emisiile de oxizi de azot vor scadea cu 25 la suta, iar cele de hidrocarburi cu 75 de procente.

Un efect imediat al regulamentului va fi legat de faptul ca producatorii, dealerii si service-urile vor fi obligati sa creeze un sistem electronic cu informatii privind repararea si intretinerea vehiculelor. Comisia Uniunii preconizeaza ca standardele EURO 6 vor intra in vigoare la patru ani dupa EURO 5, adica probabil dupa anul 2012.

Uniunea Europeana a introdus primele norme EURO, care limiteaza cantitatea maxima de noxe in gazele de esapament, acum 14 ani. Odata cu aparitia normelor EURO 2, acum un deceniu, cerintele pentru masinile pe motorina difera fata de cele pe benzina.