Producatorii si importatorii de automobile din Romania sunt pregatiti sa adopte standardele EURO 5 si EURO 6 in acelasi timp cu Uniunea Europeana pentru a reduce emisiile poluante ale autovehiculelor, conform unui comunicat remis miercuri de Ministerul Integrarii Europene (MIE).
Reprezentantii producatorilor romanii de automobile au declarat la o reuniune organizata de MIE ca introducerea acestor norme este necesara pentru a le permite accesul pe pietele din Uniunea Europeana, informeaza NewsIn.

"Reprezentantii Dacia au aratat ca grupul Renault are expertiza tehnica de a introduce EURO 5, iar aceasta va fi transferata si in Romania. Majoritatea ofertantilor pentru privatizarea Daewoo produc si pentru piata europeana si, in consecinta, ei ar trebui sa aiba capacitatea de a introduce EURO 5 fara probleme si in Romania", precizeaza comunicatul MIE.

incepand cu 1 ianuarie, toate masinile noi care urmeaza sa fie inmatriculate in Romania trebuie sa respecte normele de poluare ale aerului EURO 4. in Uniunea Europeana, aceasta cerinta a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2005. Comisia Europeana ar putea adopta pana la finele anului o directiva prin care standardul EURO 5 va intra in vigoare in tarile membre in 2009.

Conform propunerii Comisiei, autoturismele noi care urmeaza sa primeasca omologarea vor trebui sa respecte noile norme EURO 5 in termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a regulamentului. Pentru autoturismele care au fost deja omologate, dar nu au fost inca vandute, termenul propus este de maxim patru ani. Automobilele deja inmatriculate nu vor trebui modificate.

Executivul UE spune ca adoptarea normelor EURO 5 va aduce o serie de avantaje: emisiile de suspensie ale automobilelor diesel vor scadea cu 80 la suta, in timp ce emisiile de oxid de azot vor scadea cu 20 de procente. Pe de alta parte, la masinile pe motorina, emisiile de oxizi de azot vor scadea cu 25 la suta, iar cele de hidrocarburi cu 75 de procente.

Un efect imediat al regulamentului va fi legat de faptul ca producatorii, dealerii si service-urile vor fi obligati sa creeze un sistem electronic cu informatii privind repararea si intretinerea vehiculelor. Comisia Uniunii preconizeaza ca standardele EURO 6 vor intra in vigoare la patru ani dupa EURO 5, adica probabil dupa anul 2012.

Uniunea Europeana a introdus primele norme EURO, care limiteaza cantitatea maxima de noxe in gazele de esapament, acum 14 ani. Odata cu aparitia normelor EURO 2, acum un deceniu, cerintele pentru masinile pe motorina difera fata de cele pe benzina.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri