Ford a organizat un test drive, in Italia, in apropiere de Torino, cu un nou SUV de oras pentru piata din Romania, modelul Ford EcoSport. Lansat in 2003 in Brazilia si ajuns la cea de-a doua generatie, Ford EcoSport a ajuns si pe piata europeana dupa ce a primit mici modificari.

Ford EcoSport este un nou concurent pentru Dacia Duster, Renault Captur si Opel Mokka. Modelul EcoSport are o garda la sol de 19 cm pentru motorizarile pe benzina (1 litru 125 CP, 1,5 litri 112 CP) si de 16 cm pentru propulsorul diesel (1,5 litri 95 CP).

Ford EcoSport

Ford EcoSport:

  • prin programul Rabla masina costa 13.950 euro cu TVA
  • in Romania vanzarile in 2016 sunt estimate la 500-600 de unitati, depasind pe cele ale Ford B-Max
  • anul viitor, EcoSport va primi si un motor de 1 litru benzina 140 CP (0-100 km/h in 11,8 secunde si o viteza maxima de 188 km/h), sistem de navigatie si camera marsarier.
  • pentru piata europeana modelul este produs la fabrica Chennai din India
  • motorul de 1 litru benzina EcoBoost 125 CP este fabricat la Craiova si trimis in India
  • modelul este disponibil numai cu tractiune fata
  • hayonul se deschide lateral pentru ca modelul a fost conceput sa aiba roata de rezerva externa
  • crossoverul are 4 metri lungime si 4,27 metri cu rezerva pe hayon

Ford EcoSport

EcoSport este un model foarte reusit care ar fi trebuit sa intre mai devreme pe piata europeana, pentru ca se inscrie perfect in ceea ce isi doresc oamenii de mai bine de trei ani, dinainte sa apara Renault Captur. Europenii vor SUV-uri de mici dimensiuni, usor de condus si de parcat in oras, dar care sa te duca si in natura, pe drumuri neasfaltate. In acelasi timp, isi doresc masini cu motorizari mici si economice, dar si cu un pret cat mai apropiat de 20.000 de euro.

Crossoverul se adreseaza in primul rand generatiei tinere, cu varste intre 18 si 34 de ani, care spun ca se simt mai siguri intr-un SUV.

Ford EcoSport

Am facut cunostinta cu Ford EcoSport la dealerul marcii din orasul italian Torino de unde am plecat spre localitatea Bra, aflata la 60 de km, circa o ora si jumatate de condus pe autostrazi si sosele cu peisaj pitoresc.

Pe autostrada la 130 km/h motorul de 1 litru EcoBoost 125 CP, fabricat la Craiova, este silentios si consuma 8,5 litri la 100 km, iar pe drumuri de tara la o viteza sub 70 km/h consuma in jur de 5.

Nivelul de putere scade dupa 120 km/h, masina de 1.350 kg urca mai incet in ture, probabil garda la sol inalta de 19 cm este una dintre cauze, dar sa nu uitam ca EcoSport este destinat unui public care conduce relaxat, nu cu viteza.

Ford EcoSport

Am condus masina si pe drumuri cu pietris, am trecut si peste bumpere, italienii aveau din plin in localitati, si nu am simtit un disconfort sau zgomote de asamblare. Bordul lui EcoSport are un plastic cam tare si ma asteptam sa produca si vibratii, dar nu a fost asa, masina este perfecta din acest punct de vedere.

Ford EcoSport

Plasticul tare nu este si in zonele care au contact cu pasagerii. Pe usi, zonele unde ne sprijinim cu mainile sunt dintr-un material moale si placut. Interiorul aduce cu al modelului Fiesta, nu are un display pentru navigatie, asa ca am avut un dispozitiv Garmin, disponibil optional. Anul viitor, EcoSport va primi si propriul sistem de navigatie si camera marsarier.

Ford EcoSport

Preturi Ford EcoSport:

Cel mai ieftin model, pe benzina, costa de la 17.850 euro cu TVA, iar diesel de la 19.350 euro cu TVA. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Ford EcoSport, 2wd, benzina
Capacitate cilindrica (cmc) 999
Putere maxima (CP ) 125
Cutie de viteze: manuala in 5 trepte
Acceleratie 0-100 km/h (s) 12,7
Viteza maxima (km/h) 180
Lungime, Latime, Inaltime (mm): 4000 x 1765 x 1648
Consum mixt: 5,4 l/100km
Capacitate portbagaj: 333 litri
Capacitate rezervor (l): 52
Emisii CO2: 125 g/km
Garda la sol: 19 cm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri