Registrul Auto Roman vor putea efectua incercari dinamice, atat cele oficiale pentru admiterea in circulatie a vehiculelor, cat si in parteneriat cu constructorii pentru testarea si verificarea modului de raspuns al vehiculului la conditii reale de drum, inainte de omologare.

Pe aceasta pista se vor efectua incercarile dinamice utilizate frecvent in procesul de omologare:
- determinarea vitezei maxime;
- determinarea timpilor de demaraj;
- determinarea eficacitatii sistemului de franare (cu ABS si ESC);
- determinarea nivelului zgomotului exterior in mers si stationare;
- evaluarea stabilitatii transversale;
- verificarea parametrilor sistemului de directie;
- determinarea nivelului acustic al avertizorului sonor;
- etalonarea vitezometrului etc.

circuit Merisani

Aceste incercari se pot efectua doar in conditii bine determinate privind caracteristicile de mediu, si numai pe suprafete de drum special amenajate, conform cerintelor impuse, mai ales in ceea ce priveste suprafata de rulare. Parteneriatul a fost necesar pentru ca realizarea incercarilor in regim de trafic normal ar implica o serie de riscuri atat pentru personalul R.A.R. cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Pentru solicitanti un avantaj va fi si ca utilizarea pistei va asigura deplina confidentialitate in ceea ce priveste produsele incercate si rezultatele obtinute.