Astfel ponderea grupului Renault (Renault plus Dacia, producatorul modelului Logan) pe piata europeana a cazut de la noua procente in iulie la 8,9 procente in luna august 2006. De mentionat ca in urma cu 12 luni grupul francez controla 10% din piata auto europeana. in termeni de autovehicule vandute, in primele opt luni ale acestui an Renault a vandut 929.402 unitati, in scadere cu 10 procente comparativ cu 1,031 milioane unitati in perioada similara a lui 2005.

Celalalt grup auto francez, PSA, a pierdut si el cote de piata, chiar daca mai putin comparativ cu Renault. in perioada ianuarie-august 206 PSA a vandut 1,389 autovehicule, in scadere cu 3,3 procente comparativ cu 1,436 milioane autovehicule in urma cu un an.

Similar, cota de piata a aliantei PSA scazut si ea de la 14 procente in luna iulie 2005 la 13,2 procente in luna august 2006. PSA si-a mentinut totusi pozitia de al doilea constructor auto european, in urma grupului auto german Volkswagen, care pe primele opt luni ale anului a vandut 2,09 milioane autovehicule, in crestere cu 5,9 la suta, comparativ cu 1,98 milioane unitati in urma cu un an.

Citeste si:

In contrast, grupul auto italian Fiat si-a redresat situatia, dupa mai multi ani de rezultate slabe, cota sa de piata crescand de la 5,5 la suta in luna august 2005 la 6,4 la suta in luna august 2006. Grupul auto japonez Toyota, numarul doi mondial, si-a sporit si el cota de piata in Europa de la 5,5 la 6,6 procente.

Datele Asociatiei Constructorilor Auto din Europa (ACEA), citate de Rompres, acopera un numar de 26 de tari, respectiv, cele 25 de state membre ale Uniunii Europene, minus Cipru si Malta, la care se adauga cele trei tari membre ale Asociatiei Europeane a Liberului Schimb (AELS) Norvegia, Elvetia si Islanda.