Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucuresti, spune intr-o vizita la fabrica Ford din Craiova ca o noua investitie majora ar putea fi facuta aici daca infrastructura rutiera si de cale ferata vor fi modernizate.

"Ford are nevoie de infrastructura in Romania, de drumuri mai bune, de conexiuni. Nu doar Ford are nevoie, ci si alte fabrici, precum Dacia. Pentru a face o noua investitie majora la Craiova care sa creasca productia fabricii semnificativ, Ford are nevoie de autostrazi care sa faca legatura cu Europa si de o mai buna infrastructura de cale ferata pentru a-si exporta masinile", a declarat Hans Klemm la Craiova.

Hans Klemm

Alte probleme in Romania sunt predictibilitatea, taxele, infrastructura, coruptia, considera ambasadorul american. "In Romania sunt mai multe probleme printre care predictibilitatea, legile, taxele, pentru ca investitorii vor stabilitate. Infrastructura este un alt obstacol pentru investitorii straini. De asemenea, un lucru foarte important este ca Romania sa lupte cu coruptia. Cred ca Romania trebuie sa fie mandra de Directia Nationala Anticoruptie care a trimis la inchisoare oameni care au furat de la statul roman", spune Hans Klemm.

Hans Klemm

Cea mai recenta vizita a unui ambasador american a avut loc in septembrie 2009, cand ambasadorul Mark Gitenstein a participat la evenimentul de lansare a productiei modelului Transit Connect, primul model pe care Ford a inceput sa il asambleze la uzina din Craiova.

Ford a atins pragul de 1 MIL. de motoare EcoBoost de 1 litru

Ford a produs peste un milion de motoare EcoBoost de 1 litru in cei patru ani de la lansarea in fabricatie (2012), in cele doua fabrici Craiova si Koln. "Unitatea noastra de productie din Craiova are o contributie majora in ansamblul sistemului global de productie al Ford”, a declarat Jan Gijsen, presedintele Ford Romania.

motoare Ford EcoBoost

De la preluarea uzinei in 2008, Ford a investit la Craiova peste 1 miliard de euro pentru a transforma Craiova intr-una dintre cele mai moderne unitati de productie. Aproximativ 250 de milioane euro din intreaga investitie au fost alocate uzinei de motoare care in prezent trimite motoare EcoBoost de 1,0 l unitatilor de productie de vehicule Ford din Asia, Europa si America de Nord. "Investitia facuta de Ford in Romania este emblematica pentru forta relatiei economice si comerciale dintre tarile noastre. Investitia constanta a companiei demonstreaza increderea pe care aceasta o are in Romania si in forta talentata de munca din aceasta tara”, a mai spus Hans Klemm, ambasadorul SUA la Bucuresti.

Ford Craiova

Ford Craiova produce repere pentru modelele Ford S-Max si Galaxy

Anul acesta in vara, Ford Craiova a inceput sa produca 31 de repere structurale pentru interior la sectia de Presaj si Caroserii necesare modelelor Ford S-Max si Galaxy fabricate la Valencia, care reprezinta 20-25% din productie. Aici, 370 de roboti (330 de roboti la Caroserie) si in jur de 200 de angajati lucreaza cate 8 ore pe zi. Anul acesta au fost montati doi roboti care au inlocuit 4 operatori. Fabrica mai are roboti si la montaj si motoare. Majoritatea robotilor sunt marca Kuka.

Ford Craiova

Uzina Ford Craiova are in prezent aproximativ 2.700 de angajati si aproximativ 800 dintre acestia lucreaza in doua si trei schimburi in uzina de motoare. In prezent sunt fabricate la Craiova 270 de unitati Ford B-Max pe zi, insa capacitatea de productie a fabricii este de 700 de masini pe zi.

Ford Europa este responsabil pentru producerea, vanzarea si deservirea autovehiculelor marca Ford pe 50 de piete individuale si are aproximativ 53.000 de angajati in uzinele pe care le detine in totalitate. In Europa, Ford are 24 de unitati de productie (16 unitati detinute in totalitate sau societati mixte consolidate si 8 societati mixte neconsolidate).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri