"Aceasta consolidare a cresterii de pana acum are loc in conditiile in care vanzarile in luna noiembrie 2015 au fost cu 3,1% mai mici decat cele din luna octombrie", potrivit unui comunicat al APIA, scrie Mediafax.

Vanzarile de masini noi

Vanzarile de autovehicule au crescut cu 18,6%, la 109.716 unitati. Autoturismele, care reprezinta 81,5% din acest volum, respectiv 89.437 unitati, inregistreaza o crestere de 16,9% fata de aceeasi perioada din 2014, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), una de 26,8%.

La autoturisme, dupa 11 luni din 2015 top-ul pe marci este condus de catre Dacia, cu 30.842 de unitati (34,5% din total piata), urmata de Volkswagen cu 9.077 unitati (10,1%); Skoda 8.146 unitati (9,1%); Ford 5.550 unitati (6,2%); Renault 5.512 unitati (6,2%); si Opel, 3.282 unitati (3,7%).

Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primele 11 luni, cu 14.558 unitati livrate, urmat de Dacia Duster - 5.965 unitati, Dacia Sandero - 5.230 unitati, Skoda Octavia - 3.602 unitati si Dacia Logan MCV - 2.928 unitati.

Pe clase de autovehicule, piata romaneasca a inregistrat scadere la Clasa A, de 4,1%, si Clasa E, de 5,6%. Restul consemneaza cresteri, unele chiar semnificative Clasa MPV - 51,5%, SUV - 24%, Clasa C - 19,1%, Clasele D si F - 5,1%.

Autoturismele diesel continua sa domine piata in functie de tipul de combustibil, cu o pondere in primele 11 luni de 53,1%, insa, in continua scadere de la inceputul anului 2015 (67,4% in ianuarie) si mai mica decat cea din perioada ianuarie-noiembrie 2014 (55,7%). Situatia din piata ne arata faptul ca, din primle zece marci/modele cele mai vandute, 8 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (53,1%).

28 de masini electrice vandute in 2015

Vanzarile de autoturisme hibride sau electrice s-au situat in primele 11 luni la 463 de autoturisme noi (din care 28 electrice 100%), mai mult decat dublu (125%) comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 206 unitati (din care doar 7 erau electrice 100%).

In functie de culoarea preferata, in primele 11 luni cele mai multe autoturisme noi vandute au fost de culoare alba - 35,3%, urmate de cele gri - 22,1% si cele albastre - 17,4%.

Citeste si:

Aproape o treime, 32,2%, din autoturismele comercializate sunt de provenienta autohtona, 19,2% sunt import Germania, 10% din Cehia, 8,1% din Spania si 7,5% din Franta. In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut in primele 11 luni cu 23,6% fata de aceeasi perioda a anului trecut, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere mult mai redusa, respectiv de 13,9%.

In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora in total fiind, atat in luna noiembrie, cat si pe ansamblulul celor 11 luni din 2015, de 73%, fata de 27% in cazul persoanelor fizice.

Pe segmentul autovehiculelor rulate in acest an s-a manifestat, in continuare, o tendinta de crestere a importurilor, care ajung sa inregistreze, dupa 11 luni din 2015, o crestere de 12,9%, comparativ cu perioada similara din 2014 (aproximativ 227.000 unitati in 2015 fata de circa 201.000 in 2014, mare parte dintre acestea fiind nefiscalizate).

Astfel, la 11 luni se inregistreaza un raport de 3,1 la 1 intre numarul de autoturisme rulate din import si cel al vanzarilor de autoturisme noi, similar cu cel care se inregistra dupa aceeasi perioada din anul 2014.

Productia de masini noi in Romania

In luna noiembrie in Romania au fost produse 30.138 de autovehicule, cu 12,6% mai putin decat in luna similara din 2014. Cu aceasta cifra, dupa primele 11 luni ale anului 2015, se inregistreaza o productie totala de 358.914 unitati, in scadere cu 1,4% comparativ cu perioada similara din anul trecut.

Dintre acestea, 314.165 au fost produse de catre Dacia si 44.743 de catre Ford. Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care, in aceste 11 luni au fost fabricate 156.386 unitati, cu 2,7% mai putin comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, urmat de Dacia Logan - 66.232 unitati, in scadere cu 10,1% fata de aceeasi perioada a anului 2014, Dacia Sandero - 53.189 unitati, in urcare cu 26,6%, Ford B-MAX - 44.743 unitati, cu 9% mai putin decat in 2014 si Dacia Logan MCV - 38.358 unitati, cu 0,2% mai mult decat in 2014.

Exporturile de masini noi

Exporturile s-au situat la 331.522 unitati in scadere cu 1,2% comparativ cu perioada similara din 2014. Cel mai exportat model in primele 11 luni din 2015 a fost Dacia Duster - 150.762 unitati, in scadere cu 1%, urmat de Dacia Logan - 52.050 unitati, in scadere cu 16,4%, Dacia Sandero - 48.134 unitati, in urcare cu 32%, Ford B-MAX - 44.617 unitati, mai putin cu 8,9%, si Logan MCV - 35.959 unitati, in crestere cu 1%.

Din productia realizata primele 11 luni, 92% a fost exportata, procent similar cu cel inregistrat si anul trecut in acelasi interval.