Automobile Dacia a lansat aseara cel de-al patrulea stagiu in dezvoltarea lui Logan, versiunea de motorizare de 1.6 litri cu 16 supape. Odata cu prezentarea noului motor, modelul romanesc a primit si un facelift, unul dintre cele mai importante detalii de design fiind capota redesenata a portbagajului, care acum vine cu un buton de deschidere din exterior.

Noua Colectie Logan dispune in interior de o noua gama de tapiterii pentru scaune, de noi covorase si de un nou maner pentru schimbatorul de viteze. Una dintre atractiile facelift-ului Logan este noua gama de aparate audio Blaupunkt cu fata detasabila disponibile in versiune cu cititor MP3. In partea inferioara a consolei centrale apare, in cazul versiunilor de top, un noui spatiu de depozitare.

Exteriorul se detaseaza de prima varianta de design lansata de Dacia prin eleronul incorporat disponibil pentru versiunile de echipare de top, prin stopurile regandite, prin grila calandrului de culoarea caroseriei, prin noile jante de 15 inch si prin patru noi nuante de caroserie: Albastru Mineral, Gri Platine, Gri Comete si Bej Tundra.

Daca faceliftul poate fi comandat pentru fiecare dintre gamele de motorizare existente si pana acum (1.4 si 1.6 litri pe benzina respectiv 1.5 litri diesel), versiunea de top 1.6 16v primeste denumirea Prestige si se evidentiaza prin prezentarea exterioara specifica si prin puterea maxima de 105 CP/5750 rpm. Pretul maxim al ultimei versiuni lansate de Dacia este de 10.000 de euro.

Citeste si:

In cazul acestei versiuni speciale, manerele de deschidere a usilor sunt vopsite in culoarea caroseriei. In plus, unele elemente care compun desenul consolei centrale, cum sunt gurile de aer, au aspect metalic. Volanul si manerul schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele. Oglinzile retrovizoare noi vopsite si ele in culoarea caroseriei, bandoul din partea superioara a calanadrului si jantele specifice completeaza oferta exterioara pentru noua versiune.

Sa revenim insa la noul motor: 105 cai putere/5750 rpm si 148 Nm/3750 rpm. Logan Prestige ajunde in 10.2 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maxima fiind de 183 km/h. Comunicatul dacia afirma ca 90% din cuplu este disponibil inca de la 2000 rpm, permitand reprize bune in principal datorita optimizarii lungimii colectorului de admisie. Consumul motorul de 1.6 litri cu 16 supape ajunge la 7.1 litri/100 km.

Dacia a imbunatatit vizibil si oferta de accesorii optionale,dintre care cele mai notabile sunt senzorii de parcare, cotiera rabatabila pe verticala si reglabila pe inaltime si noile seturi de covorase pentru interior.