Astfel de scapari erau de neinteles pentru un brand ce isi construise notorietatea pe ideea de fiabilitate si durabilitate. Dupa ce au fost trase semnalele de alarma, germanii si-au revizuit procesele de productie si au recuperat punctele pierdute. In septembrie 2006, Mercedes anunta o crestere semnificativa pe segmentul second-hand.

Cererea tot mai mare pentru masinile deja rulate a facut ca Mercedes sa vanda nu mai putin de 327 de mii de unitati, in prima jumatate a lui 2006, numai in Germania. Cifrele in crestere au fost inregistrate pe fondul unei scaderi a pietei auto in general, dar si a celei de masini din clasa premium.

Oficialii Mercedes declara ca cererea de masini „la mana a doua” nu a fost niciodata la fel de mare ca in 2006. Nu numai piata germana se confrunta cu acest fapt, ci si pietele din Franta sau Italia. Procentual, in Germania, Mercedes si-a crescut vanzarile pe acest segment cu cinci procente, fata de primele sase luni ale lui 2005.

Citeste si:

Aceste cresteri au facut ca Mercedes sa isi majoreze cota de piata, in Germania, de la opt procente la zece procente. Cele mai bine vandute masini second-hand au un an vechime si au inregistrat in primele opt luni ale anului in curs o crestere de 30 de procente fata de aceasi perioada din 2005.

In august, vanzarile de masini Mercedes – limuzine si alte vehicule de transport persoane – au crescut chiar cu 38 de procente. Klaus Maier, director de vanzari al Mercedes, declara ca: „Vanzarile masinilor noi si ale celor second hand dovedesc o reala apreciere a fata de modelele noastre actuale, dar si fata de imaginea Mercedes-Benz”.

Politica Mercedes se dovedeste a fi castigatoare fata de cea a partenerilor americani de la Chrysler care au anuntat ca vor incheia anul 2006 in pierdere. Mai mult, germanii au anuntat deschiderea lucrarilor la o noua fabrica in China.