"Aproximativ 600.000 de vehicule diesel au avut softuri instalate cu scopul manipularii testelor privind emisiile, generand emisii care au depasit standardele Agentiei pentru Protectia Mediului (EPA) si poluand atmosfera", acuza Departamentul american al Justitiei.

"Grupul auto Volkswagen a incalcat astfel Legea privind Aerul Curat prin vanzarea de vehicule cu parametri diferiti de normele convenite prin certificatele emise de Agentia pentru Protectia Mediului", subliniaza institutia in solicitarea de intentare a procesului civil contra companiei germane, scrie Mediafax.

Daca va fi gasit vinovat de poluarea atmosferei, grupul auto Volkswagen risca sa plateasca daune materiale de zeci de miliarde de dolari.

Citeste si:

Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie 2015 ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german a instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, circa 600.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015, modelul Audi A3 si modele Porsche. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.