SUA acuza producatorul auto de incalcarea a patru prevederi ale unei legi care reglementeaza poluarea aerului, iar documentele depuse in instanta detaliaza penalitati care s-ar putea ridica pana la 80 de miliarde de dolari, de aproximativ patru ori mai mult decat estimau unii experti, potrivit Bloomberg. Chiar daca este putin probabil ca instanta sa acorde suma ceruta de autoritatile americane, penalitatile s-ar putea ridica totusi la cateva zeci de miliarde de dolari, au declarat surse din Departamentul Justitiei.

Volkswagen se confrunta deja cu sute de procese individuale in SUA in urma scandalul de manipulare a emisiilor. Totodata, grupul german este vizat si de actiuni in instanta ale procurului general al SUA, in timp ce autoritatile de reglementatre din sapte tari, inclusiv Germania, au deschis investigatii. Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie 2015 ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante, scrie Mediafax.

Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii.

Citeste si:

Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, circa 600.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015, modelul Audi A3 si modele Porsche.

Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.