Volkswagen estimeaza ca va trebui sa restituie banii pentru o cincime din masinile diesel afectate sau sa ofere masini noi cu discount semnificativ, a scris cotidianul Sueddeutsche Zeitung, fara sa citeze surse. Restul autotuvehiculelor impalicate in scandal vor avea nevoie de lucrari majore, implicand costuri mari pentru pentru piese, intrucat o parte semnificativa a sistemului de evacuare a emisiilor trebuie reconstruita si aprobata, noteaza Mediafax.

Reuters nu a putut contacta reprezentantii Volkswagen pentru comentarii. Directorul de brand al Volkswagen, Herbert Diess, a declarat, marti, ca producatorul auto este increzator in privinta unui acord cu autoritatile americane pentru a reduce nivelul emisiilor la aproximativ 500.000 de masini diesel, astfel incat acestea sa respecte normele din SUA.

Unii politicieni din SUA, dar si autoritti de reglementare, au afirmat in ultimele luni ca grupul german ar putea fi nevoit sa rascumpere modelele mai vechi, pentru care remedierea deficientelor privind emisiile poluante este mai dificila. Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.

Citeste si:

Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german a instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.

Sursa foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock