Vremurile bune in piata auto din Romania se pare ca s-au intors, inmatricularile de autoturisme noi au fost pe plus anul trecut pentru toate marcile de masini care au un importator pe plan local, singurele exceptii fiind Opel si Lancia, potrivit Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Inmatricularile de masini noi au crescut anul trecut cu 15,66% la 81.162 de unitati de la 70.172 unitati in 2014. In decembrie, cresterea a fost de 56%, fiind inregistrate 8.739 de autoturisme noi.

Top 10 cele mai cautate marci pe piata auto din Romania in 2015:

  1. Dacia (26.840 unitati, +20%)
  2. Skoda (7.514 unitati, +8,8%)
  3. Volkswagen (7.184 unitati, +10%)
  4. Ford (5.749 unitati, +0,5%)
  5. Renault (4.900 unitati, +19,7%)
  6. Opel (3.310 unitati, -9%)
  7. Toyota (2.863 unitati, +24,5%)
  8. Mercedes-Benz (2.742 unitati, +18%)
  9. Hyundai (2.742 unitati, +10,4%)
  10. Fiat (2.143 unitati, +14,4%)

Este interesant ca in Romania, Mercedes-Benz a reusit anul trecut sa vanda mai bine decat Hyundai sau Fiat, in conditiile in care masinile sunt de trei-patru ori mai scumpe.

Top 10 marci auto care au crescut cel mai mult in 2015:

  1. Smart (89 unitati, +790%)
  2. Kia (1701 unitati, +162%)
  3. Citroen (670 unitati, +75%)
  4. Lamborghini (5 unitati, +66%)
  5. Honda (755 unitati, +51%)
  6. Jaguar (69 unitati,+50%)
  7. Jeep (358 unitati, +50%)
  8. Seat (734 unitati, +38%)
  9. Mazda (1082 unitati, +31%)
  10. Porsche (205 unitati, +31%)

Singurele marci reprezentate pe piata auto din Romania care au fost pe minus anul trecut fata de 2014 sunt Opel cu 3.310 unitati, in scadere cu 9% si Lancia cu doua unitati, in scadere cu 88%.

Dealerii de masini se asteapta anul acesta ca piata auto sa revina la nivelul din 2009, in jur de 115.000 autoturisme noi, reprezentand o crestere de 10-15% fata de 2015 cand nu a depasit 100.000 de unitati. Vanzarile de masini noi au coborat sub 100.000 de unitati pentru prima data in 2010 la 94.500 unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri