Dupa privatizarea din 1999, constructorul autohton de automobile, achizitionat de Renault, a parut sa aiba un drum asemanator cu compania Skoda, achizitionata de germanii de la Volkswagen. Primul nou model de automobil a fost lansat in ambele cazuri la cinci ani de la privatizare, insa constructorul ceh avea un avans de noua ani in acest proces si a ajuns astazi sa fabrice masini de la 12.000 de euro la 40.000 de euro.

Recenta lansarea a varfului de gama Dacia Logan Prestige i-a facut probabil pe pasionatii de automobile din Romania sa se gandeasca la posibilitatea lansarii in urmatorii ani a unui nou model autohton, de clasa superioara sau poate mai sportiv, insa responsabilii de la Dacia au risipit cel putin deocamdata aceste "iluzii".

Dacia nu este un concurent pentru Skoda si nu are aceeasi strategie de productie, a declarat la Constanta directorul general Francois Fourmont, cu prilejul testelor pentru noua versiune Dacia Logan Prestige, echipata cu motorul de 1,6 litri si 105 CP. Fourmont a explicat ca Renault si Dacia vor continua sa faca eforturi pentru extinderea gamei Logan. in luna octombrie va fi disponibila pe piata Dacia Logan Break, in ianuarie 2007 versiunea furgoneta, iar in 2008 vor aparea noi versiuni din gama Logan, un model pickup fiind deja in faza de proiect.

El a afirmat ca Logan va avea o durata de viata mai mare decat tipurile clasice de masini care sunt lansate in Europa de Vest si care sunt mentinute in productie 5-7 ani, pentru Logan fiind estimat un ciclu de 12 ani.

Spre deosebire de constructorul generalist Skoda, care a atacat toate segmentele de piata, Dacia se pozitioneaza cu o gama de modele accesibile unui numar mare de tari, a precizat Fourmont. "Nu vrem o gama de automobile care sa ajunga la 40.000 de euro", a afirmat acesta citat de Rompres, adaugand ca Dacia are un parcurs diferit fata de Skoda si ca nu are menirea de a face concurenta companiilor Skoda sau Renault.

Citeste si:

Forumont a mai aratat ca Dacia este o intrare in lumea Renault pentru tarile care doresc un pret accesibil, cat si pentru categoria clientilor din tari bogate care cumparau pana acum masini mai vechi de 10 ani. De la lansare, in septembrie 2004, au fost vandute peste 300.000 de automobile Logan, din care peste 100.000 in afara Romaniei, in peste 40 de tari. In primul semestru din 2006, 40% din vanzarile de automobile Logan la nivel mondial au fost in Romania si Europa de Est, 22% in Europa Centrala si de Vest, 19 la suta in Rusia/CSI, 10 la suta in tarile din regiunea Maghreb, trei la suta in Turcia si sase la suta in alte state, din America de Sud si Centrala, Asia si Africa.

Motor 'made in Romania'

Renault analizeaza posibilitatea producerii la Pitesti a noului motor care echipeaza versiunea de varf a gamei Dacia Logan, a declarat directorul de inginerie mecanica al companiei Dacia, Richard Agius. Motorul de 1,6 litri si 105 CP, cu 16 valve, care este disponibil pe noua versiune Dacia Logan Prestige de 9.900 euro, este fabricat la uzina Renault din Valladolid, Spania.

Richard Agius a precizat ca se fac studii daca motorul ar putea fi produs la Pitesti, insa aceasta nu este o urgenta, deoarece volumul de productie este deocamdata suficient.

Noua motorizare pentru Logan se afla in productie inca din 1998 si echipeaza modele Renault precum Megane 2, Scenic, Laguna, Clio, Kangoo, Modus, dar si automobilele Nissan produse in Mexic. Acest motor este fabricat in 600.000 de exemplare pe an, in uzinele Renault din Vallaolid (Spania), Curitiba (Brazilia) si Bursa (Turcia).