In doar 4 luni, numarul de masini second-hand aduse de afara a atins pragul de 80.000 de unitati, cat toata piata de autoturisme noi din Romania. In 2011 numarul de masini rulate aduse din Europa a fost sub 100.000 unitati/an.

Inmatricularile auto in ultimii 7 aniInmatricularile auto in ultimii sapte ani (sursa – DRPCIV)

"Anul trecut s-au inregistrat in medie peste 20.000 masini/luna, cu minimul in ianuarie (sub 18.000 masini) si maximul in noiembrie (peste 24.500 masini). 2015 a fost un an bun pentru toate segmentele pietei. Ramane clara preferinta romanilor pentru masini second-hand din import in comparatie cu masinile noi, raportul fiind de 3:1. Cele mai cautate sunt marcile premium germane la mana a doua," a declarat Cristian Cojocaru, sales manager al platformei de anunturi auto Autovit.ro.

Piata masinilor noi s-a imbunatatit cu 15% fata de anul anterior, fiind al treilea an de crestere, volumul ajungand la nivelul din 2011, in jur de 80.000 unitati. Pe platforma Autovit.ro numarul de anunturi cu masini pana in cinci ani a crescut, circa 5% au fost masini noi si 40% autoturisme de cinci ani vechime.

Timbrul de mediu se plateste din septembrie si pentru masinile Euro 6

Ultima modificare a taxei de prima inmatriculare s-a facut in 2013 cand a fost numita timbrul de mediu. La 1 septembrie 2015 a intrat in vigoare norma de poluare Euro 6, iar cumparatorii de masini Euro 6 au fost obligati si ei sa plateasca taxa auto.

Powered by Wall-Street.ro

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte. In ianuarie 2012 a intrat in vigoare o noua taxa auto, inlocuind OUG nr. 50/2008 cu Legea nr.9/2012, care avea ca scop sa faca taxa pe poluare conforma cu Articolul 110 din TFUE.

Citeste si:

De la 15 martie 2013, Guvernul a inlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formula de calcul a condus la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, pe principiul ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Sursa foto: skaljac/shutterstock.com