Intre 1968 si 1969, Ceausescu a cerut un plan national de autostrazi care a fost trasat pe hartie. Numai ca dupa darea in folosinta a tronsonului de aproximativ 100 de kilometri dintre Capitala si Pitesti, liderul comunist renunsa la aceasta idee pentru a se concentra asupra industriei conform Adevarul.

Programul avea sa fie reluat in a doua jumatate a anilor `80, insa prioritate avea traseul spre Constanta. Dupa 1990, noile guvernari au uitat si ele de autostrazi. Acestea au revenit in atentie dupa ce au fost exploatate drept capital electoral. Dupa 2005 s-a repus pe hartie autostrada A1, dupa ce guvernarea Nastase considera ca legatura cu Occidentul trebuie facuta pe la Bors, nu pe la Nadlac.

Finele anilor 2000 au marcat insa inceperea mai multor lucrari pe traseul A1, insa acesta a fost usor modificat fata de proiectul initial din 1968. Autostrada nu mai mentinea cursul Muresului , in zona sa de nord, ci era deviata prin Lugoj si Timisoara.

Citeste articolul integral pe Adevarul.