Motorizarile sub 1,2 litri, aproape inexistente in anii de boom ai industriei auto, inregistreaza o crestere importanta in ultimul timp in Romania, avand vanzari in urcare cu 30,8% la 30.882 de unitati in 2015, reprezentand 31,4% din piata.

Desi cu o crestere mult mai mica decat motorizarile sub 1,2 litri, masinile noi cu propulsoare intre 1,2 si 1,6 litri detin cea mai mare cota de piata in Romania, in jur de 47% in 2015. Pentru acest segment de motorizari, cererea a crescut anul trecut fata de 2014 cu 12,7%, la 46.012 unitati, potrivit APIA.

Intervale de cilindree
Nr. unitati vandute in 2015 Var 15/14 Cota de piata
<1200 cc 30.882 30,8% 31,4%
1200 - 1600 cc 46.012 12,7% 46,8%
1600 - 2000 cc 14.657 17,8% 14,9%
2000 - 3000 cc 6.544 15,5% 6,7%
>3000 cc 230 -12,2% 0,2%
Total 98.325 18,7% 100%

Pe locul 3 in piata auto din Romania, sunt masinile noi cu motorizari intre 1,6 litri si 2 litri, reprezentand un procent de aproape 15% din vanzari, 14.657 unitati. Cererea pentru autoturisme noi cu astfel de propulsoare a crescut cu aproximativ 18% in 2015 fata de anul trecut.

motorizari masini noi in Romania

Masinile noi cu motorizari intre 2 litri si 3 litri au avut anul trecut sub 7% din piata auto din Romania, cu 6.544 unitati. Singurul segment de motorizari in scadere (-12%) anul trecut a fost cel peste 3 litri care a avut 0,2% din piata cu 230 de masini noi vandute.

Vanzarile de autoturisme au crescut anul trecut cu aproape 19%, la 98.325 de unitati (27% fiind autohtone - 32.100 unitati). Anul acesta, piata auto ar putea creste cu 10-12% fata de 2015, la circa 135.000 de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale si autobuze) de la 120.591 de unitati in urma cu un an, considera reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania (APIA).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri