Grupul american detine in Romania o fabrica la Craiova, unde produce autovehicule si motoare.Ford Europa intentioneaza sa propuna angajatilor europeni pachete financiare pentru plecarea voluntara si se asteapta ca mai multe sute de persoane, din cei aproximativ 10.000 de angajati, sa accepte , conform Mediafax.

De asemenea, compania intentioneaza sa renunte la productia in Europa a mai multor modele neprofitabile, urmand sa se concentreze asupra unor modele cu marje mai ridicate, precum SUV-urile, a informat Ford.

Ford obtine aproximativ 19% din venituri in Europa, iar anul trecut a inregistrat in regiune un profit inainte de taxe de 259 milioane de dolari. In 2012-2014, producatorul auto a pierdut in regiune peste 3 miliarde de dolari.
Seful Ford Europa, Jim Farley, a refuzat sa precizeze productia caror modele va fi oprita, insa vanzarile B-Max si S-Max au inregistrat anul trecut scaderi de peste 10%, in contextul in care europenii s-au reorientat intr-o masura tot mai mare catre SUV-uri si crossover-uri.

B-Max, produs la Craiova, a inregistrat anul trecut o scadere a vanzarilor din Europa cu 7.900 de masini, la 45.500 masini.

Citeste si:

Ford are in plan mutarea integrala a productiei de motoare de 1,0 l EcoBoost din Germania la Craiova de anul viitor, in timp ce tot din 2017 se vor produce la uzina din Romania pe langa actualul B-Max atat viitoarea generatie a SUV-ului de clasa mica EcoSport, produs momentan pentru Euro¬pa la Chennai in India, cat si viitorul Ka, comercializat pentru moment in Brazilia, potrivit unor surse apropiate uzinei, a scris recent Ziarul Financiar.

Compania americana si alti constructori auto rivali au consemnat pierderi de miliarde de dolari in Europa in ultimii ani, in care piata a scazut la minimul incepand din anii '90. Principalul rival al Ford, General Motors, obtine aproxiamtiv 13% din venituri in Europa, iar din 2010 a pierdut in regiune peste 7 miliarde de dolari. General Motors spera sa revina pe profit anul acesta in Europa pentru prima data din 1998.

Ford Romania a anuntat, saptamana trecuta, ca discuta de cateva luni cu sindicatele de la uzina Craiova despre noul contract colectiv de munca, fara sa se ajunga deocamdata la un acord, cerand "modificari cheie" in contracte care sa duca la cresterea competitivitatii si eficientei fabricii auto.

Sindicatele au acuzat insa ca modificarile propuse de patronat ar duce la o scadere a veniturilor angajatilor uzinei de pana la 10% pe an si la eliminarea bonusurilor.