Vanzarile de autoturisme noi si vehicule comerciale au avut in ianuarie o crestere de 18,7% fata de ianuarie 2015, la 6.604 unitati. Ponderea persoanelor juridice in totalul clientilor de masini noi a fost luna trecuta de 88%. Cel mai mare avans in ianuarie l-au avut vehiculele comerciale (marfa si persoane) al caror avans a fost de aproximativ 40% (1.500 de unitati).

Vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut in prima luna a lui 2016 cu 15,8% fata de ianuarie 2015, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere importanta, respectiv de 25,9%.

Cele mai vandute marci de masini noi in ianuarie

Brandul national este pe primul loc la vanzari cu 1.258 de unitati (24,6% din total piata), urmat de Volkswagen cu 621 unitati (12,2%), Skoda cu 563 unitati (11,0%), Ford cu 457 unitati (8,9%), Renault cu 272 unitati (5,3%) si Seat cu 190 unitati (3,7%).

Pe modele, cu cele 601 unitati livrate pe piata autohtona, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in prima luna a lui 2016, urmat de Skoda Octavia cu 291 unitati, Dacia Sandero cu 189 unitati, Seat Leon cu 181 unitati si Dacia Duster cu 157 unitati.

Vanzarile pe clase au avut cea mai mare crestere la clasa MPV +38,7%, clasa D +26,1%, clasa E +17,2%, clasa B +14,4% si clasa C, care reprezinta aproape jumatate din piata, +12,5%). Singurul segment in scadere a fost Clasa F (lux).

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 59,4%, dar in scadere fata prima luna din 2015 (67,2% din piata). Situatia din piata ne arata faptul ca, din primle 10 marci / modele cele mai vandute, 8 marci si
respectiv 9 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (59,4%).

In ceea ce priveste autoturismele hibride sau electrice 100%, prima luna din 2016 (39 de unitati) consemneaza o crestere a acestui segment cu cca. 130% fata de ianuarie 2015 (17 unitati).

Citeste si:

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina in continuare cererea, acestea inregistrand 31,1% si respectiv, 23,7% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 15,8% si negru cu 13,7%.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 23,8% sunt import Germania, 21,6% sunt de provenienta autohtona, 12,5% din Cehia; 9,9% din Spania si 7,1% din Franta.

Vanzarile de masini rulate

Chiar daca in ianuarie, importurile de autoturisme rulate au scazut fata 2015 cu 7%, raportul dintre masinile noi si cele rulate ramane unul ridicat.

Productia nationala

In luna ianuarie s-au produs 30.842 de autovehicule, cu 8,8% mai putin decat in luna similara din 2015, dar in crestere cu 9,1% fata de luna precedenta (decembrie 2015). Dintre acestea, 26.671 au fost produse de catre Dacia si 4.171 de catre Ford.

Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 15.192 unitati (cu 10,2% mai mult decat in ianuarie 2015), urmat de Ford B-MAX (4.171 unitati, - 39,7%), Dacia Sandero (4.112 unitati, + 9,3%), Dacia Logan (3.933 unitati, - 37,5) si Dacia Logan MCV (3.434 unitati, +12,0%).

Exportul

In ianuarie, exportul de masini a fost de circa 27.000 unitati, in scadere cu 15% comparativ cu luna similara din anul 2015. Cele mai mari scadere de aproximativ 40% le-au avut Dacia Logan si Ford B-Max.

Cel mai exportat model in prima luna din 2016 a fost Dacia Duster (14.473 unitati), in crestere fata de 2015 cu 5,8%, urmat de Ford B-MAX (4.012 unitati, - 40,5%), Dacia Logan (3.186 unitati, - 38,6%), Logan MCV (2.752 unitati, -13,5%) si Dacia Sandero (2.540 unitati, -15,7%).

Piata auto ar putea creste anul acesta cu 10-12% fata de 2015, la circa 135.000 de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale si autobuze) de la 120.591 de unitati in urma cu un an, considera reprezentantii APIA. Vanzarile de autoturisme au crescut anul trecut cu aproape 19%, la 98.325 de unitati (27% fiind autohtone - 32.100 unitati), iar livrarile de vehiculele comerciale au urcat cu 28% la 20.656 unitati.