Reprezentantii EIT Forum Auto au spus ca anul acesta s-au vandut putin peste 10 unitati din prima generatie a limuzinei S80, iar lansarea noii generatii va duce numarul masinilor S80 livrate anul acesta in jurul cifrei de 50, sustin reprezentantii companiei, care mizeaza pe designul schimbat, dar si pe dotarile noi ale masinii.

Volvo S80 a primit pentru prima oara cel mai puternic motor din gama Volvo - propulsorul de 315 cai putere - prezent pana acum doar pe SUV-ul Volvo XC 90. Noua generatie S80 ester si primul model Volvo cu sistem de pilot automat adaptiv (Adaptive Cruise Control), care ii permite soferului sa mentina viteza constanta dorita si il avertizeaza vizual si acustic cand apare pericolul unei coliziuni.

Volvo si-a propus cu noul S80 sa isi mentina cota de 5% pe segmentul D al pietei, unde cei mai importanti concurenti sunt Audi A6 si BMW seria 5. Noul S80 este disponibil cu cinci variante de motorizare: trei pe benzina si doua pe motorina, cu puteri cuprinse intre 163 si 315 cai.

Preturile incep de la 31.700 euro, fara taxe.

Noul S80 a fost lansat oficial pe plan mondial acum sase luni la salonul de la Geneva. Productia anuala va atinge 50.000 de unitati, iar conducerea Volvo AB e convinsa ca 70% dintre clienti vor fi clienti care nu au mai condus niciodata un Volvo.

Prima generatie a lui S80 a fost lansata in 1998, iar de atunci vanzarile acestui model pe plan national s-au situat in jurul la 40-50 unitati anual, astfel ca totalul a ajuns las circa 300 de unitati.

EIT Forum Auto a vandut anul trecut 523 de unitati Volvo, iar cel mai vandut model a fost SUV-ul XC 90 cu 40% din total.

Citeste si:

Pentru anul acesta, tinta de vanzari a EIT Forum Auto este de 500 de unitati, dupa ce in primele opt luni vanzarile au fost cu 8% mai mici decat in perioada similara a anului trecut.

Reprezentantii companiei au spus ca scaderea vanzarilor nu ii surprinde si au explicat ca ea este determinata de noutatile aduse de concurenta si de strategia Forum Auto care, pentru moment, pune accent pe partea calitativa a serviciilor, si nu pe cea cantitativa.

Volvo nu este un brand care sa-si atraga clientii prin reduceri de preturi, ci ii atrage prin faima castigata la capitolele siguranta si fiabilitate, sustin sursele citate.

EIT Forum Auto are in tara cinci dealeri, iar anul acesta va mai deschide inca doua reprezentante.

Pe plan mondial, Volvo Cars produce anual aproximativ 400.000 de masini si este detinuta de producatorul american Ford, care acum sapte ani a integrat-o in Premier Automotive Group, alaturi de Aston Martin, Jaguar si Land Rover.