Nu ne vindem tara! Asa se striga in 1990 cand se punea problema privatizarii marilor jucatori din industrie care erau in pragul falimentului. Cum era de asteptat, multe fabrici ale Romaniei Socialiste au fost rase de pe fata pamantului si au ajuns mall-uri sau cartiere rezidentiale, conform Adevarul Financiar.

In alta ordine de idei, unele intreprinderi au avut noroc. Au avut parte de investitori seriosi. Ori romani care au rezistat si apoi au vandut afacerile, ori multinationale care au „reinventat” brandurile clasice ale romanilor.

Totusi, dupa 1990, anumite marci romanesti, care erau pe marginea prapastiei au fost fie resuscitate, fie reinventate de investitorii straini sau romani. Cele mai sonore exemple de acest gen sunt berea Bucegi si bicicletele Pegas. Ce este important insa, multe branduri ale Epocii de Aur sunt printre motoarele economiei romanesti.

Citeste si:

Dacia a ramas pe roti

Producatorul auto de la Colibasi, Dacia, a trecut prin mai multe faze dupa Revolutie. Din cauza problemelor de productie, in anii `90, Dacia isi trimitea personalul in somaj tehnic sau in concedii prelungite cu plata a 80% din salarii. Uzina ajunsese sa continue asamblarea unui model pe care il facea de peste 30 de ani.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.