Bugatti a lansat automobilul Chiron de 2,4 milioane de euro, care este echipat cu un motor de 1.500 de cai putere si care poate atinge 420 de kilometri pe ora, conform News.ro

Modelul Lamborghini Centenario, aproape modest in comparatie cu Chiron, are un motor de 770 de cai putere, un pret de pornire de 1,75 de milioane de euro si poate atinge aproximativ 350 de kilometir pe ora.

Elementul comun al acestor super-masini este faptul ca ambele sunt produse de Volkswagen, producatorul auto german care risca amenzi de miliarde de dolari si ani de zile de litigii pentru plata de daune, dupa ce a manipulat testele de poluare in Statele Unite.

Pentru unii analisti, extravaganta este nepotrivita intr-o perioada in care cel mai mare producator auto european a fost nevoit sa amane raportarea rezultatelor financiare pentru 2015, in timp ce incearca sa evalueze costurile scandalului, iar divizia VW aplica masuri de reducere a costurilor.

VW s-a angajat sa retraga finantarea tuturor proiectele ne-esentiale, iar directorul general Matthias Mueller a declarat in noiembrie anul trecut ca va analiza contributia la profit a fiecaruia dintre cele peste 310 modele.

"VW trebuie sa decida pe ce se va concentra in viitor. Asta ridica intrebarea daca este necesar segmentul de super-lux. Aceasta nu poate fi directia de viitor a VW”, a spus Stefan Bratzel, directorul institutului de cercetari Center of Automotive Management de langa Koln.
Grupul german nu pulica informatii detaliate legate de costurile dezvoltarii si producerii automobilelor de lux si nici daca acestea contribuie la profitabilitate, dar cercetari anterioare au aratat ca sunt nerentabile.

O cercetare efectuata de Bernstein Research in 2013 a aratat ca predecesorul Chiron, Veyron, s-a numarat pritre cele mai nerentabile automobile europene din toate timpurile, estimand pierderile pe masina la aproape de cinci ori pretul initial de vanzare, de 1 milion de euro.

Frank Schwope, analist la NordLB din Hanovra, considera ca brandul Bugatti, care nu a fost niciodata profitabil de la cumpararea de catre VW in 1998, este „un activ superflu, iar rolul sau este discutabil, mai ales in perioade dificile”.

Citeste si:

Unii analisti sustin ca vanzarea Bugatii sau a marcii italiene Lamborghini ar fi justificabila pentru ca VW sa plateasca amenzi si costuri legale legate de scandalul emisiilor.

Dar, intr-o anumita masura, VW a luat deja o decizie referitoare la brandurile de lux. Directorul general Mueller s-a angajat sa nu vanda niciun brand al grupului, iar planul de lansarea a automobilului Chiron in Elvetia au continuat.

O sursa din compania a declarat ca au existat unele critici la nivelul conducerii grupului, daca super-masina Bugatti ar trebui dusa la astfel de extreme, in contextul scandalului emisiilor, dar Mueller a spus ca lucrarile trebuie sa continue.

Argumentul a fost ca tehnologiile folosite la Bugatti reprezinta un teren de testare pentru tehnologii utilizate la marci mai accesibile, precum Porsche si Bentley, care contribuie la profit. Porsche este al doilea mare contributor la profitul operational al VW, dupa Audi.

In afara de utilizatea tehnologica, cheltuielile super-bogatilor din SUA, China si Europa ar putea incuraja VW sa continue extravagantele cu masini de lux.

Compania de analiza a pietei HIS Automotive estimeaza ca vanzarile de masini cu preturi de peste 250.000 de euro ar putea creste cu 12%, la 8.014 vehicule in 2020, de la 7.182 unitati in acest an. La Geneva, VW a prezentat o versiune extinsa a modelului Bentley Mulsanne, destinat special clientilor din China, care ofera spatiu mai mare pentru picioare pentru locurile din spate.

Lamborghini a anuntat ca va fabrica doar 40 de automobile Centenario, care sunt cele mai puternice din istoria de 53 de ani a marcii. Toate aceste automobile au fost vandute inainte de deschiderea Salonului auto de la Geneva.

Sursa foto: http://www.salon-auto.ch/en/premieres/world-premieres/chiron-8890