Si cum Capitala nici pana in ziua de azi nu dispune de o centura de jur imprejurul sau, lucru care face ca Bucurestiul sa fie tranzitat zilnic de mii de masini aflate doar in tranzit, se intampla tot mai des ca traficul sa devina un cosmar, ca sa nu mai punem la calcul si noxele care sunt eliminate de vehicule in aer, ceea ce plaseaza capitala tarii in topul celor mai poluate orase din Europa.

Suedezii au gasit, insa, o solutie – si una chiar destul de inovatoare. Locuitorii orasului Goteborg, a doua cea mai mare aglomeratie urbana din Suedia, un oras cu peste jumatate de milion de locuitori, aproape ca nu mai intalnesc pe strazi camioane sau autovehicule care transporta produse alimentare pentru livrari sau care sa transporte produse.

Insa daca se intampla sa gasesti un astfel de vehicul, atunci cu siguranta nu poate fi altul decat unul dintre cele doua masini electrice cu zero emisii de carbon, parte a serviciilor de livrari numite Stadsleveransen, un sistem care asigura livrarea in cel mai eficient mod cu putinta pentru nu mai putin de 400 de business-uri din oras.

In acest fel, sistemul de livrare eco elimina la maximum zgomotul si poluarea.

“Vehiculele Stadsleveransen au acces inclusiv in zonele pietonale, acolo unde se regasesc atat pietoni cat si bicicilisti, dar fara sa incurce in vreun anumit fel traficul din aceste zone. Locuitorii orasului vad aceste vehicule drept un avantaj pentru mediul inconjurator si mai putin un obstacol, spre deosebire de vehiculele gabaritice”, sustin autoritatile din Goteborg, citate de presa internationala.

Citeste si:

In zonele in care au acces vehiculele electrice destintate livrarilor, pot intra si masinile obisnuite, insa camioanelor de transport sau furgonetelor accesul le este interzis.

Programul autoritatilor suedeze a inceput in urma cu trei ani de zile drept un proiect pilot, fiind vizate numai opt spatii comerciale, la acea vreme, fata de 400 cate sunt inregistrate in acest moment. In prezent, nu mai putin de 90.000 mp din centrul orasului este asigurat de transportul prin intermediul autovehiculelor ecologice.

In cursul acestui an, zona acoperita ar urma sa fie extinsa, si inca un astfel de autovehicul ar trebui sa apara pe strazile din Goteborg.
Mai mult, interesul advertiserilor a crescut tot mai mult, astfel ca o forma de castig ar putea fi reprezentata si de cei care vor dori sa isi promoveze produsele sau serviciile oferite.

Este greu de crezut ca in Romania vom vedea prea curand o astfel de solutie, dar autoritatile ar trebui sa ia in calcul solutii alternative in incercarea de a facilita transportul in Centrul Bucurestiului, devenit in ultimii ani poate cel mai “detestat” loc din Capitala cand vine vorba de transport sau deplasarea cu autovehiculul.