'Eliminarea barierelor vamale pentru importul de baterii auto din Uniunea Europeana (UE) a determinat comercializarea produselor in conditii practic identice cu cele de pe piata europeana. in consecinta integrarea din 2007 se va realiza, pentru piata romaneasca de acumulatori, fara socuri', a declarat directorul general al Rombat SA. Ioan Repede, citat de Rompres.

Tendinta de innoire a parcului auto influenteaza piata de acumulatori, in sensul ca utilizatorii cer calitate tot mai buna si fiabilitate mai mare a bateriilor. Daca in 2004 cifra de afaceri a companiei Rombat era de 85,2 milioane lei, aceasta crescuse in 2005 la 93,95 milioane lei, iar in primele opt luni ale anului 2006 a fost de 61,72 milioane lei, cu 10,3% mai mult decat in aceeasi perioada din 2005, a apreciat acesta. Dificultatile cu care se confrunta piata in prezent tin de cresterea, pe plan mondial, a preturilor la plumb, mase plastice, energie, gaze.

De asemenea, fabricile de acid sulfuric din Romania au scazut de la an la an productia. in aceste conditii, va trebui sa recurgem la importuri. Toate aceste probleme au dus, la scumpirea acumulatorilor auto incepand cu acest an, cu atat mai mult cu cat si manopera trebuie sa creasca in Romania. Scumpirile care vor avea ca efect scaderea vanzarilor. Pe de alta parte, orice firma americana sau vest-europeana de profil ar putea deveni interesata sa deschida o fabrica de acumulatori in Romania, ceea ce ar conduce la o schimbare substantiala a situatiei existente in acest moment pe piata locala, a spus Ioan Repede.

Acumulatorii din segmentele calitative superioare sunt, in general, produse dezvoltate la cerere si impreuna cu constructorii de automobile si raspund unor exigente din ce in ce mai ridicate. Acumulatorii din segmentul medium si low, fabricati dupa tehnologii conventionale sunt solutia economica pentru aftermarket piata comerciala secundara, destinati in principal autovehiculelor aflate deja in circulatie de cativa ani si care necesita intretinere pe parcursul utilizarii.

Citeste si:

incepand cu anul 1997, Rombat, furnizor unic pentru Dacia-Renault, este liderul al pietei de acumulatori auto, cu o cota de peste 60%. Noile marci Rombat Tornado, Cyclon Calciu si Pilot lansate in anul 2005, sunt realizate in tehnologia calciu expandat. Aceste baterii acopera si segmentul de piata reprezentat de autovehiculele noi, aparute in ultimii ani, echipate cu consumatori suplimentari de energie.

Rombat exporta 20% din productia sa. Exporturile din 2005 au fost cu 73% mai mari decat in 2004. Bateriile companiei se exporta in Franta, Portugalia, Belgia, Germania, Moldova, Polonia, Bulgaria si tari din Africa.
Pretul acumulatorilor este dependent, in mare masura, de cotatia plumbului, respectiv dolari/tona, aceasta avand in ultima perioada o crestere spectaculoasa. Ca atare, producatorii trebuie sa isi adapteze pretul produsului finit si in functie de acest parametru.

Oferta de acumulatori auto de pe piata interna provine din mai multe surse: fabricatie romaneasca, importuri de baterii neformatate, care sunt ulterior formatate si personalizate pe plan local, importuri de marci renumite, realizate in Uniunea Europeana, dar si importuri sporadice de baterii purtand branduri mai putin cunoscute si care sunt mai putin vizibile in piata.