Decizia, care intra in vigoare imediat, a fost de comun acord cu conducerea grupului, iar Horn va fi inlocuit de directorul Hinrich Woebcken, se arata intr-un comunicat al companiei.

Horna devenit director general al VW in SUA in ianuarie 2014 si a avut relatii atat de bine cu dealerii incat la declansarea scandalului emisiilor, in septembrie 2015, retailerii independenti l-au sustinut sa ramana in functie, afirmand ca inlaturarea acestuia ar fi ”catastrofala”. Horn a fost imaginea publica a brandului, exprimand in repetate scuze in numele companiei, la saloane auto si la alte evenimente, iar plecarea sa a luat prin surprindere analistii si dealerii.

Vanzarile Volkswagen in Statele Unite au scazut in ultimele patru luni, iar grupul nu a reusit sa ajunga la un acord cu autoritatile de reglementare din SUA si California, pentru o solutie de remediere a problemelor tehnice legate de scandal. ”Oamenii stiu ca acest scandal isi are radacinile in Germania, de aceea este surprinzatoare decizia”, a spus Rebecca, Lindland, analist la firma de analiza Kelley Blue Book.

Citeste si:

In luna octombrie, Horn a declarat in Congresul SUA ca manipularea testelor de poluare a fost facuta de cativa angajati si nu a fost cunoscuta de membrii conducerii de varf a grupului din Germania. Cateva saptamani la tarziu, publicatia Manager Magazine a relatat ca fostul director general al grupului VW, Martin Winterkorn, si alti membri ai conducerii de varf au stiut despre manipulare.

Intre problemele nerezolvate in negocierile cu autoritatile de reglementare americane se numara remediile tehnice pentru circa 600.000 de automobile aflate in circulatie si modalitatile de rezolvare a impactului asupra mediului, in conditiile in care emisiile depasesc cu pana la 40 de ori nivelul admis pentru oxidul de nitrogen.In luna februarie, vanzarile marcii VW au scazut cu 13%.

Volkswagen a inselat autoritatile de mediu prin instalarea pe automobilele diesel a unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor numai in timpul testelor. In urma unei investigatii a Autoritatii pentru Protectia Mediului din SUA, VW a admis ca a instalat softurile ilegale pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial. Pentru rechemarea in service a acestor vehicule, VW a alocat anul trecut 6,7 milioane de euro.