BMW i8

Pentru cine sunt aceste doua masini de serie care arata precum niste concepte furate dintr-un laborator? Sunt pentru oricine are o gandire moderna, ii plac noutatile, gadgeturile, are in fiecare zi o tinuta care costa peste 1.000 de euro si este pregatit sa plateasca orice suma peste 35.000 euro cu TVA pentru o masina noua (acesta este pretul de pornire pentru BMW i3).

Daca BMW i8 este o masina pentru o persoana care ar plati peste 133.000 de euro cu TVA pentru ca ii place sa conduca cu ochelari de soare si vrea sa se simta privita, spun asta pentru ca este imposibil sa treci neobservat cu o astfel de masina, BMW i3 este masina persoanei care vrea sa traiasca cu o masina din viitor, in prezent.

BMW i3

BMW i3 te convinge in cinci minute ca este diferita de tot ceea ce inseamna industrie auto la ora actuala, de la cum arata interiorul, la cum se conduce.

Este de neimaginat cum te simti odata ce te-ai asezat la volanul unui BMW i3. In primul rand observi ca interiorul este total nou fata de masinile conduse anterior. Unele comenzi nu mai sunt la locul lor, au fost mutate si au alte forme, noi dar intuitive. Este o schimbare majora!

Bordul nu mai este realizat din plasticul pe care il gasim in masinile de astazi, este mai mult din materiale textile reciclabile. In loc de ceasurile de bord in BMW i3 avem un display care arata precum o tableta, iar schimbatorul de viteze arata precum un joystick. BMW i3 combina un sasiu din aluminiu cu o structura a caroseriei din fibra de carbon.

BMW i3

Plafonul la modelul condus a fost panoramic, din doua bucati de sticla pentru fiecare pasager, cu optiunea de a permite fiecaruia sa decida daca vrea mai multa lumina pe jumatatea lui prin rabatarea separata a unei jaluzele textile.

Cu toate ca modelul este mic, de oras, are foarte mult spatiu pentru pasageri. Te simti in siguranta si in afara localitatilor, pentru ca este foarte liniste in interior, pozitia la volan este inalta si distanta pana la partea de jos a parbrizului pare de un metru.

Cu usile deschise, observi ca toate patru sunt fara rame la geamuri si ca usile spate nu pot fi deschise fara cele fata. Stalpii centrali, care intaresc structura in caz de accidente laterale, au fost construiti sa se deschida odata cu usile spate.

BMW i3

Modele BMW i mai sunt diferite si prin felul in care se deschid usile. In cazul BMW i8, usile arata ca niste aripi si se deschid in sus, ceea ce face ca accesul sa fie facut incet, cu atentie, pentru ca trebuie sa patrunzi altfel in interior, in timp ce la BMW i3 cele 4 usi se deschid fata in fata si accesul se face foarte rapid.

Motorizare BMW i3 - model 100% electric

BMW i3 este o masina 100% electrica foarte placuta, nu auzi niciun zgomot, nici de motor, nici de suspensie, nici de asamblare. Doar un tiuit fin si foarte placut cand accelerezi mai tare. La cum arata nu ti-ai imagina ca “fuge” ca o masina sport. Sprinteaza de la 0 la 60 km/h in aproximativ 3,7 secunde si de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde.

Citeste si:

BMW i3

Am avut ocazia sa fac doua depasiri in afara localitatilor, de la 60 km/h la 100 km/h si acceleratia a fost instanta. Te lipeste de scaun. Are 1.200 de kilograme, 170 de cai putere si un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turatie zero.

Autonomia este de 130-160 de kilometri in regim de condus cotidian. In timpul testului, pe computerul de bord consumul a fost in jur de 13 kWh/100 km. Potrivit BMW, costul pentru 100 km este de 6,5 lei.

Optional, BMW i3 este disponibil si cu un sistem range extender. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzina, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvolta 34 CP, montat in vecinatatea motorului electric, deasupra puntii spate. In traficul cotidian, acest motor prelungeste autonomia maxima a masinii pana la aproximativ 300 de kilometri.

Bateria are o capacitate utila de 18,8 kWh si este garantata 8 ani sau 100.000 km. Timpul de minim de incarcare este de pana la 30 de minute la o statie rapida de incarcare de curent continuu de 50 kW. La o priza normala puterea de absorbtie este de pana la 2,7 kw cu un timp de incarcare de aproximativ 8 ore. Automobilul este compatibil si cu statii de incarcare - curent alternativ, avand o capacitate maxima de absorbtie de 7,4 kW si un timp te incarcare de aproximativ 3 ore.

Motorizare BMW i8 - model hibrid plug-in (incarcare la priza)

BMW i8 arata precum un supercar si desi accelereaza in 4,4 secunde pana la 100 km/h (362 CP, 1.500 kg), nu prea ii simti puterea, poate pentru ca scaunele fata au fost gandite sa te tina fix si pentru ca izolarea fonica este foarte buna.

BMW i8

In modul Sport, senzatiile sunt mai tari si sunt amplificate si de esapamentul care are rezonanta unor tunete de ploaie torentiala de vara.

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 este compus dintr-un motor pe benzina, cu trei cilindri, 231 CP si 320 Nm si un motor electric sincron de 131 CP si 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate functioneaza ca starter pentru propulsorul pe benzina si asigura un plus semnificativ de cuplu si un raspuns instantaneu pe acceleratii. In plus, acesta poate functiona ca generator, asigurand-se ca automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric fata si de puterea totala de 362 CP, in orice stil de condus. Cand nu este solicitat 100%, motorul pe benzina creste automat puterea si o foloseste pentru antrenarea generatorului, astfel ca reprizele de acceleratie nu sunt influentate negativ de perioada de incarcare.

BMW i8

In modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri in ciclul de testare EU. In functie de modul de reincarcare a acumulatorului litiu-ion - la o sursa casnica de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o statie publica de realimentare, timpii de incarcare variaza intre mai putin de doua ore si pana la trei ore. In modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie in reprize (de la 80 la 120 km/h) in 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h. Consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decat al automobilelor sport cu propulsie conventionala.

Dupa ce am condus aceste modele, am ramas cu gandul la BMW i3. Este o masina unica, relaxanta si puternica. Cum BMW Romania ofera si un autoturism clasic pentru vacanta posesorilor de masini electrice ma astept sa vad din ce in ce mai multe astfel de exemplare pe strazi.

Posesorii de BMW electric vor primi in Romania o masina de vacanta

Posesorii de BMW electric vor primi in Romania o masina de vacanta