Mercedes-Benz Clasa E

Am incercat conducerea semi-autonoma de cateva ori pe autostrazi, iar concluzia este ca sistemul este mai precaut decat soferii. Sase functii lucreaza impreuna pentru ca sofatul sa devina mai sigur, sistemul se numeste Drive pilot si include Distance pilot distronic, Stop-and-go function, Steering pilot, Active lane change assist, Active emergency stop assist, Speed limit pilot.

Pentru a lasa volanul pe mainile tehnologiei trebuie sa activezi functia cruise control care stie sa faca acum cateva lucruri noi fata de momentul lansarii Clasei E in 2009. Daca in trecut masina pastra distanta fata de autovehiculul din fata, acum se asigura in locul nostru si schimba benzile daca punem semnal (la viteze intre 80 si 180 km/h), are si controlul volanului, tine masina intre benzi (la viteze pana la 130 km/h), reduce viteza in functie de indicatoare, iar cea mai importanta functie este ca opreste masina in 2 km si pune avariile daca ai luat mainile de pe volan si nu reactionezi intre timp la semnalele sonore.

Mercedes-Benz Clasa E

Am spus ca sistemul este mai precaut decat soferii, pentru ca desi am pus semnal ca masina sa schimbe benzile pe autostrada, m-a refuzat de trei ori. De fapt, in oglinda retrovizoare se vedea o alta masina care se apropia de noi. Distanta dintre masini a fost de peste 100 de metri, orice om ar fi schimbat benzile. Mercedes-Benz spune ca senzorii si radarele de pe noua Clasa E pot detecta masini pe o raza de 500 de metri in fata, 80 de metri in spate si 4,5 metri stanga/dreapta.

Alte tehnologii care transforma noul Mercedes-Benz Clasa E intr-o limuzina inteligenta sunt sistemele remote parking pilot - ajuta soferul sa parcheze masina folosind un smartphone pe o raza de 15 metri, dar si active brake assist cu cross-traffic function - la trecerea printr-o intersectie cu o viteza sub 70 km/h sistemul poate evita sau reduce o coliziune.

Tehnologii interesante gasim si in habitaclu. Spre exemplu, lumina LED ambientala are disponibile 64 de culori, iar panoul de bord este un ecran plat cu doua display-uri de 12,3 inch care il transforma intr-un cockpit virtual. Odata ce pornim masina, pe ecranul negru ies in evidenta doua tablete intens iluminate, perfect vizibile si in soare puternic. Ceasurile de bord arata foarte interesant si pot fi schimbate usor in stilurile Classic, Sport si Progressive.

Mercedes-Benz Clasa E

Una dintre masinile conduse, cu echiparea Avantgarde, avea sistem audio surround Burmester cu tweetere care se roteau la pornirea/oprirea motorului. Tweeterele sunt si ele iluminate in aceeasi culoare aleasa pentru habitaclu.

Mercedes-Benz Clasa E

Citeste si:

Mercedes-Benz Clasa E are in premiera butoanele de comanda cu tehnologie touch (Touch Controls) amplasate pe volan. Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma sistemului de control vocal Linguatronic, a unui touchpad si a unui controller amplasate in consola centrala, care au posibilitatea de a recunoaste chiar si scrisul de mana.

La designul exclusivist al interiorului contribuie din plin noile scaune, care arata precum niste fotolii. In functie de echipare sunt patru tipuri de scaune. Si cum iarna nu este suficent sa ai doar scaune incalzite, germanii s-au gandit ca ar trebui sa fie incalzire si pe usa, in zona unde ne sprijinim cotul.

Mercedes-Benz Clasa E

Motorizari/Transmisie Mercedes-Benz Clasa E

Am ales pentru testul cu noul Mercedes-Benz Clasa E motorizarile de 2 litri, diesel si benzina, E220 d si E 300, cu transmisia automata 9G-tronic.

E 220 d are 194 CP, iar E 300 are 245 CP. Motorul diesel atinge 100 km/h in 7,3 secunde, in timp ce propulsorul pe benzina este mai rapid cu o secunda si accelereaza in 6,3 secunde.

Diesel sau benzina, nu mai conteaza odata ce te urci in noua Clasa E. Nemtii au avut grija sa nu percepem vibratii sau sunete de motor, pentru a calatori intr-o atmosfera cat mai placuta. Doar un sunet placut de putere se aude, in ambele modele, cand urcam in ture pentru putina adrenalina.

E 220 d dispune de o putere de 194 CP la 3.800 rotatii pe minut si un cuplu maxim de 400 Nm intre 1.600 si 2.800 de rpm, iar E300 dezvolta o putere de 245 CP si un cuplu maxim de 370 Nm. Diferenta de consum intre cele doua motorizari a fost de aproape 2 litri. Propulsorul diesel de 2 litri 194 CP a inregistrat un consum de 7 litri la 100 km in oras, cu motorul rece si de 5,8 pe autostrada la 130 km/h.

Dieselul de 2 litri este foarte reusit, consuma putin, este foarte agil si se impaca mai bine cu transmisia automata 9G-tronic decat propulsorul pe benzina de 2 litri. La fiecare apasare a acceleratiei, noul propulsor diesel trage puternic, instant, in timp ce E 300 are o mica ezitare pana trage in forta.

Am plecat cu E 220 d din Lisabona spre plaja din Setubal, la Oceanul Atlantic, situata la baza unui munte, iar traseul ales de germani a fost traversarea muntelui. Cand am ajuns pe soseaua serpuita de munte am trecut in modul Sport+ si m-am bucurat de raspunsuri rapide ale acceleratiei si de o stabilitate excelenta in viraje. Dieselul de 2 litri s-a comportat mai bine decat imi imaginam, transformand limuzina de 4,9 metri lungime si 1,85 metri latime intr-o masina sport.

Mercedes-Benz Clasa E 220 d

Mercedes-Benz E 220 d costa in Romania de la 50.394 euro cu TVA. Pretul pentru E 300 nu este inca cunoscut. Primele masini Clasa E vor ajunge in showroom-uri in aprilie. In prezent, pot fi comandate in Romania alaturi de E 220 d si modelele E200 si E 350 d. Gama de motorizari va avea propulsoare cu puteri intre 184 si 279 CP. Mai multe informatii despre noua Clasa E sunt disponibile aici.

Date tehnice Mercedes-Benz Clasa E 220 d:

Motor: 1.950 cmc diesel
Transmisie automata cu 9 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 194/3.800
Cuplu maxim Nm (rpm) 400 (1.600-2.800)
Viteza maxima (km/h) 240
Acceleratie (0-100km/h) 7,3
Consum mixt (l/100 km): 3,9
Lungime: 4,92 metri
Latime: 1,85 metri
Inaltime: 1,46 metri
Emisii CO2 g/km: 102 g/km