Trei dintre cei patru potentiali cumparatori ai Daewoo Automobile Romania (DWAR) se pregatesc sa depuna ofertele pentru uzina capabila sa produca 150.000 de autoturisme si 300.000 de motoare pe an.

Reprezentantii General Motors sint atrasi de Craiova pentru productia de motoare. De altfel, GM este proprietarul fabricii coreene Daewoo Motor inca din 2002.

Ford ar putea fi interesat de Romania pentru productia modelului Fiesta, in prezent fabricat in Spania. Prim-ministrul Calin Popescu Tariceanu a declarat, in cadrul unei intilniri cu oficialii Ford, ca e dispus sa acorde viitorului proprietar “facilitati in conformitate cu normele concurentiale europene”.

Citeste si:

Renault-Nissan isi reitereaza interesul pentru Daewoo Craiova, unde ar putea produce modelul Logan. Cu toate acestea, reprezentantii Automobile Dacia spun ca la Pitesti exista destule resurse pentru productia de Logan. La sfirsitul acestei luni, Automobile Dacia va prezenta oficial modelul break la Salonul Auto de la Paris. Singurul outsider, creditat de altfel cu cele mai mici sanse, ramine Chevy Automobile din China.

Problemele financiare ale ofertantilor General Motors, cel mai mare producator mondial de automobile, se afla in toiul procesului de restructurare, dupa ce in 2005 a raportat pierderi de 10,6 miliarde de dolari. In cadrul acestui proces, au fost acordate compensatii pentru peste 34.000 de muncitori care au fost disponibilizati, iar 12 fabrici vor fi inchise.

Ford, unul dintre principalii rivali ai GM alaturi de Toyota, trece tot printr-un proces de restructurare, in urma caruia situatia brandurilor britanice de lux Jaguar si Aston Martin este incerta. Presedintele Ford, Bill Ford, a anuntat ca ia in calcul posibilitatea vinzarii Aston Martin si chiar a Jaguar pentru a reinvesti in alte marci. Alianta Renault-Nissan si-a redus marja de profitabilitate in acest an, pe seama cresterii costurilor materiilor prime.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7151&art=18012&cHash=fab4e303a3