Dintre acestea, peste 180.000 sunt masini Mercedes-Benz asamblate in Kecskemet, iar restul sunt masini Audi si Suzuki. Polonia ocupa in continuare locul opt, cu peste 534.000 de masini, in crestere cu 13%, scrie Mediafax.

„Europa Centrala si de Est a crescut inclusiv in perioada de recesiune si in continuare este loc de crestere. Insa, in comparatie cu Polonia intotdeauna Romania va fi pe locul doi“, a spus Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

In prezent, miza pentru Romania ar fi sa atraga un al treilea constructor auto, astfel incat productia si exporturile sa fie impartite in trei, nu una in care Dacia sa reprezinte majoritatea.

Lansarea in productie a viitorului Ford Ecosport in toamna anului viitor poate readuce Romania in cursa directa cu Ungaria si Polonia pentru a urca in topul producatorilor de autoturisme, in conditiile in care la Craiova se vor produce cel putin 100.000 de masini in plus fata de cele circa 50.000 produse in prezent.