"Importatorii aduc tot mai multe masini care se apropie ca pret cu cele produse in tara. (...) in plus ofera si pachete gratuite de optiuni care fac ca pretul masinilor sa ramana in limita suportabilului si deci accesibil pentru cat mai multi cumparatori", a spus Brent Valmar, director general al Porsche Romania si presedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

In ultimul an, pe piata romaneasca au aparut numeroase masini ale caror preturi se situeaza sub zece mii de euro, cu toate taxele incluse, cum ar fi Chevrolet Spark, Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 107, Skoda Fabia, Fiat Albea sau Ford Fiesta.

Presedintele APIA a spus ca producatorii si-au dat seama ca trebuie sa vina pe piata cu "masini populare" care, chiar daca sunt mai mici ca dimensiuni decat cele produse in tara, au preturi asemanatoare si le dau proprietarilor satisfactia ca detin un brand cunoscut.

Preturile automobilelor autohtone variaza intre 5.300 euro pentru Daewoo Matiz si 9.900 de euro pentru recent-lansata versiune Dacia Logan Prestige de 105 cai. "Tot mai multi proprietari de masini romanesti simt nevoia unei schimbari si se orienteaza catre marcile straine. Au salarii care cresc, le merge mai bine si vor sa evolueze", a spus Brent Valmar, care a adaugat ca acesti clienti profita si de pachetele financiare tot mai avantajoase oferite de banci. Per total, Valmar a conchis ca "avem o crestere de 15-16% procente, o evolutie absolut normala pentru o tara aflata in pragul integrarii".

Citeste si:

Previziuni pentru 2007

Pentru anul viitor, Valmar nu prevede modificari spectaculoase. El considera ca cele mai puternice cresteri vor fi pe segmentul autoutilitarelor si al producatorilor de componente auto. Autoutilitarele vor creste pe fondul evolutiei pozitive a pietei de constructii si a nevoii de modernizare a parcului auto de vehicule comerciale, sub presiunea normelor europene de poluare, a spus Brent Valmar.

El a adaugat ca marile companii producatoare de componente auto vor veni in numar tot mai mare dupa aderare, deoarece Romania are traditie in domeniu, forta de munca mai ieftina si experimentata, iar infrastructura va continua sa se imbunatateasca. "La inceput, producatorii de componente au privit cu reticenta Romania, insa dupa ce au vazut ca primilor veniti le mergea bine, au prins curaj si ceilalti", a precizat Valmar.

In primele opt luni ale anului, importurile de autoturisme au crescut cu 33% comparativ cu perioada ianuarie-august 2005, ajungand la aproape 85.000 de unitati, potrivit datelor citate de NewsIn. Per total, in primele opt luni, piata auto a crescut cu 12,2%, nivelul superior prognozei data de APIA la inceputul anului, care previziona o crestere de 5-10%.