Tariceanu l-a asigurat pe reprezentantul Ford ca potentialul investitor la Daewoo Craiova va beneficia de facilitati acordate in conformitate cu normele europene. "Investitorul va trebui sa prezinte proiecte de dezvoltare a societatii, care contribuie la crearea de locuri de munca si stimularea industriei adiacente", se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Seful Executivului a subliniat ca procesul de privatizare a Daewoo Automobile Romania va fi transparent si corect, Oficiul pentru Participatiile Statului si Privatizarii in Industrie pregatind un plan de actiune pentru urgentarea procesului de privatizare, informeaza NewsIn. Guvernul a aprobat, la inceputul lunii septembrie, contractul de preluare de catre statul roman, de la Daewoo Motor Coreea, a 51% din actiunile fabricii de automobile Daewoo Craiova.

Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania. Conform oficialilor romani, Daewoo Craiova va fi scoasa la privatizare pana la 15 decembrie, dupa ce la jumatatea lunii octombrie va fi finalizata tranzactia prin care statul roman preia controlul asupra societatii.

Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo). Negocierile dintre reprezentantii Ministerului Economiei si Comertului (MEC) si partea coreeana pentru reintrarea in portofoliul statului a fabricii de automobile din Craiova au durat aproximativ un an de zile.

Cea mai spinoasa problema a fost generata de dorinta autoritatilor romane ca Daewoo Motor sa-si asume preluarea tuturor datoriilor pe care posibili creditori le-ar revendica, in afara datoriilor certe in valoare de apoximativ 500 de milioane de euro pe care compania coreeana si le-a asumat intr-o prima faza.

In urma tranzactiei, statul detine 100% din capitalul social al Daewoo Craiova prin intermediul companiei Automobile Craiova SA, la care MEC este actionar majoritar controland 72,4% din capitalul social. MEC a primit mai multe scrisori de interes din partea unor investitori care vor sa preia Daewoo Craiova. Printre acestia se numara Ford Motors, General Motors, Renault-Nissan si Chery Automobile China.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.
Fabrica de la Craiova este urmasa Oltcit.