Aceasta mutare este benefica pentru producatorii auto, pentru ca tarile din Europa Centrala si de Est "pot oferi acum mai multa competenta in domeniul cercetarii si dezvoltarii, valoare adaugata si costuri atractive," sustine Emmanuel Bulle, directorul departamentului de rating al companiilor industriale europene la agentia de rating Fitch, informeaza NewsIn.

Producatorii auto beneficiaza si de costuri reduse ale fortei de munca, iar guvernele din aceasta regiune ofera investitorilor mari numeroase ajutoare nerambursabile si inlesniri fiscale investitorilor. Tarile respective beneficiaza de pe urma venirii investitorului, care instruieste forta de munca si atrage dupa sine si alte companii straine, determinand deseori si o imbunatatire a cailor de comunicatii si infrastructurii.

Fitch remarca faptul ca Renault si Volksvagen si-au intarit puternic pozitia in aceasta zona a Europei, prin achizitiile celor mai mari doua uzine auto din regiune, respectiv Dacia si Skoda. Agentia de rating apreciaza pozitiv planurile Renault sa dubleze capacitatea de productie a uzinei de la Pitesti de la 160.000 de unitati, cat avea anul trecut, pana la 350.000 de unitati in 2008. Totusi, Fitch avertizeaza ca pentru o companie dintr-o tara dezvoltata nu e nici dezirabil, si nici fezabil, sa se bazeze exclusiv pe uzinele din Europa Centrala si de Est, deoarece o astfel de mutare presupune eforturi mari de integrare a logisticii si poate crea dificultati companiilor in relatia cu furnizorii.