Din aceasta coalitie mai fac parte si compania suedeza Volvo Cars, membra a grupului chines Zhejiang Geely Holdin Group si Lyft, companie care concureaza Uber, conform News.ro

Grupul de companii a anuntat intr-un comunicat ca ”va colabora cu parlamentarii, autoritatile de reglementare si populatia, pentru a explica siguranta si beneficiile sociale ale vehiculelor autonome”.

Un fost oficial al Administratiei pentru Siguranta Traficului Rutier (NHTSA), David Strickland, va fi consultant si purtator de cuvant al coalitiei.

”Oamenii vor reguli clare si sa stie ce trebuie facut pentru ca vehiculele complet autonome sa poata circula. Nimeni nu vrea sa o ia pe scurtatura”, a declarat marti Strickland, care a acordat deja consultanta Google in domeniul masinilor autonome.

Citeste si:

Strickland a spus ca grupul reprezinta o miscare de informare si promovare, nu doar de lobby pe langa parlamentari si autoritati de reglementare.

Erorile umane au curmant zeci de mii vieti doar in SUA

In 2014, un numar de 32.675 de oameni au murit si alti 2,3 milioane au fost raniti in 6,1 milioane de accidente rutiere care au avut loc in SUA.
Aproximativ 94% dintre accidentele rutiere au avut loc din cauza erorilor umane.

NHTSA organizeaza miercuri un al doilea forum public referitor la recomandarile institutiei pentru automobilele autonome, la care vor avea loc comentarii din partea companiilor de tehnologie si producatorilor auto, la Stanford University.

Reprezentantii NHTSA spera sa publice in luna iulie recomandarile institutiei in domeniul automobilelor autonome, pentru statele federale, parlamentari si companii.

In luna februarie, NHTSA a apreciat ca sistemul de inteligenta artificiala care piloteaza un automobil Google autonom poate fi considerat sofer, in legislatia federala, acesta fiind un pas major catre obtinerea aprobarilor pentru vehiculele autonome.

Sursa foto: iQoncept