"Este in primul rand o oportunitate pentru extinderea Ford in Europa de Est, dar avem in vedere si alte piete", a spus Fleming, citat de Rompres. Oficialul Ford a afirmat insa ca este dificil inca de vorbit despre planuri specifice in privinta modelelor care vor fi produse la Craiova, in conditiile in care Ford nu stie daca va obtine uzina Daewoo Craiova.

"Stim ca guvernul roman are intentia sa privatizeze aceasta uzina de automobile. Ne-am exprimat interesul si asteptam sa aiba loc demersurile necesare in acest proces. Probabil la sfarsitul acestui an sau cel mai tarziu anul viitor guvernul roman va anunta pe cine a ales sa preia uzina. Suntem interesati, dar trebuie sa asteptam ca acest proces sa continue", a spus Fleming.

Presedintele Ford Europa a mai declarat ca nu stie ce fel de stimulente fiscale va obtine Ford, chiar daca doreste cat mai mult in acest sens, deoarece Romania va deveni parte a UE, care are reglementari stricte in aceasta privinta. John Fleming a participat joi la Paris la lansarea noului model Ford Modeo Station Wagon si a conceptului Iosis, din clasa SUV-urilor, acestea fiind doua din cele peste 50 de premiere mondiale in cadrul editiei 2006 a Salonului Auto de la Paris.

Compania Dacia va lansa si ea oficial in cadrul Salonului noul model Logan Break, care va fi disponibil pe piata romaneasca incepand din luna octombrie, in versiunile cu cinci si sapte locuri. Reprezentantii constructorului autohton de automobile nu au oferit detaliile tehnice ale noului model, insa potrivit unor surse din cadrul companiei Logan Break va fi echipat cu toata gama de motorizari disponibile acum - trei pe benzina de 1,4 si 1,6 litri si versiunea diesel 1,5 dCi 65 CP, la care se va adauga mai tarziu o motorizare diesel mai puternica.

Citeste si:

Modelul Dacia Logan Break va fi dezvaluit presei in prima zi a Salonului Auto de la Paris si a fost prefigurat de prototipul Logan Steppe Concept, prezentat in februarie 2006 la salonul auto de la Geneva, de la care se pare ca va pastra cele doua usi de deschidere a portbagajului.Tinand cont de lansarea spre sfarsitul anului, estimarile de vanzari pentru versiunile Logan break vizeaza un volum de numai cateva mii de unitati in 2006. Reprezentantii companiei Dacia spera insa ca noile versiuni sa se bucure de un succes la fel de mare precum motorizarea Diesel, pentru care estimarile initiale indicau o pondere de 30 la suta din totalul vanzarilor, dar care a ajuns insa la peste 50 la suta.

In prezent, preturile pentru gama Logan incep de la 6.400 de euro pentru versiunea 1,4 MPI Ambiance. Versiunea de varf este Prestige - la 9.900 de euro, insa cea mai scumpa ajunge versiunea Diesel 1,5 dCi Ambition, la 10.000 de euro. De la lansare, in septembrie 2004, au fost vandute peste 300.000 de automobile Logan, din care peste 100.000 in afara Romaniei, in peste 40 de tari.

In primul semestru din 2006, 40 la suta din vanzarile de automobile Logan la nivel mondial au fost in Romania si Europa de Est, 22 la suta in Europa Centrala si de Vest, 19 la suta in Rusia/CSI, 10 la suta in tarile din regiunea Maghreb, trei la suta in Turcia si sase la suta in alte state, din America de Sud si Centrala, Asia si Africa.