"Dacia Logan MCV va revolutiona piata break-urilor", a spus Luc-Alexandre Menard, presedintele al Dacia, cu ocazia lansarii de joi de la Paris. El adaugat ca pentru anul viitor, Dacia si-a propus sa produca la Pitesti 60.000 de exemplare din noul model, care va fi comercializat in Romania deja incepand cu luna octombrie, iar in alte tari - de la inceputul anului viitor.

Oficialul Dacia a spus ca familiile si intreprinzatorii constituie principalul public tinta al modelului.

Preturile pentru Logan MCV vor fi cuprinse intre 8.200 si 11.600 euro, in functie de motorizare si dotari interne, conform informatiilor din comunicatul de presa remis de Dacia si citat de NewsIn.

Ca design, partea frontala seamana foarte mult cu cea de la Logan berlina, insa in spate, MCV are doua usi care se deschid in lateral, ca la modelul Renault Kangoo. Break-ul este cu 27 de centimetri mai lung decat versiunea berlina.

Logan MCV are trei banchete care pot adaposti sapte pasageri, iar bancheta din spate se poate rabata pentru a lasa spatiu de depozitare.

Directorul general Dacia, Francois Fourmont a declarat in urma cu doua saptamani pentru NewsIn ca producatorul vrea sa vanda la anul in tara peste 20.000 de unitati din proaspat-lansata versiune break.

Renault si Dacia au oferit primele indicii despre aspectul masinii acum sase luni la salonul de la Geneva, unde a fost prezentat Logan Steppe - primul concept-car din istoria Dacia.

Logan Steppe a avut ca tema centrala de design sporturile de iarna, si tocmai de aceea avea aspect de SUV si o serie de elemente care se gasesc de obicei pe masinile de top, cum ar fi ecrane LCD pe tetierele scaunelor din fata, faruri cu xenon, sau proiectoare pe capota.

Varianta de productie lansata joi la Paris pastreaza dimensiunile lui Steppe si usile din spate care se deschid in lateral. In rest, garda la sol este mai joasa decat la Steppe si au disparut majoritatea elementelor care ar fi ridicat mult prea mult pretul unei masini gandita sa ofere un grad ridicat de practicabilitate la preturi cat mai reduse.

Citeste si:

Daca tinta de vanzari preconizata pentru Logan break la anul pare modesta, trebuie tinut cont de faptul ca la toti producatorii, versiunile break sunt cu cateva sute de euro mai scumpe decat versiunile in trei volume ale aceluiasi model. Pentru un automobil la care pretul scazut este factorul decisiv la achizitie, cateva sute de euro conteaza.

Dacia a produs un model break timp de peste trei decenii, intre 1973 si 2004, an in care a incetat si productia vechii berline care, la fel ca si break-ul, folosea un motor de Renault 12 din anii '70.

Dacia a inceput comercializarea Logan berlina in septembrie 2004 cu doua versiuni de motorizare pe benzina cu puteri de 75, respectiv 90 de cai. In toamna lui 2005, Dacia a lansat si o versiune diesel cu motor de 1,5 litri si 65 de cai putere. Pe pietele occidentale, aceasta versiune are 70 de cai.

La jumatatea lui septembrie, Dacia a lansat Logan Prestige, o versiune restilizata a modelului lansat acum doi ani, versiune care a devenit varful gamei Logan, cu motorul pe benzina de 105 cai putere. Cel mai puternic Logan costa 9.900 de euro, iar cea mai ieftina varianta din gama costa 6.400 euro.

Dacia a produs pana in prezent peste 300.000 de unitati Logan. In afara de Romania, grupul Renault mai exporta colectii de piese Logan care sunt asamblate la uzinele din Maroc, Rusia si Columbia.

Modelul Logan este comercializat in peste 40 de tari, iar Dacia si-a propus sa exporte in acest an 88.000 de masini.

Luna viitoare, Dacia va lansa pe piata varianta break a lui Logan, iar la inceputul anului viitor va incepe vanzarea versiunii furgon.

In 2006, Dacia are ca tinta producerea a 200.000 de masini la Mioveni, iar pana in 2008, capacitatea de productie va creste la 350.000 de unitati anual.

La finele anului, uzina de la Mioveni va ajunge la o capacitate de productie de 840 de unitati pe zi.