"Pentru a asigura fabricarea Logan MCV la Pitesti au fost facute investitii industriale in valoare de 110 milioane de euro, 'tichetul de intrare' total al vehiculului ridicandu-se la 154 milioane de euro", precizeaza un comunicat remis agentiei NewsIn de producatorul auto roman.

Vice-presedintele consiliului de administratie Dacia, Constantin Stroe, a spus ca testele cu prototipul Logan break au inceput inca de acum trei ani deoarece "nimeni nu isi permite sa faca un concept numai de ochii lumii", iar testele trebuiau facute din timp, pentru a elimina surprize neplacute.

Stroe a adaugat ca Logan MCV nu este cu mult diferita de conceptul Steppe, prezentat acum sase luni la salonul de la Geneva, pe partea de tren de rulare si a precizat ca ramane de vazut daca piata va cere ca aceasta masina sa aiba mai multe dotari decat in prezent.

Logan MCV este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecand de la berlina Logan in cadrul programului Contract Renault 2009, prezentat in februarie de Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan.

Logan MCV are aceleasi motorizari pe benzina ca si berlina, si anume cele cu puteri de 75 de cai, 90 de cai si 105 cai. in schimb, motorul diesel are 70 de cai, cu cinci cai mai mult decat berlina comercializata in Romania.

Citeste si:

Cea mai puternica versiune este capabila sa ajunga de la zero la o suta de kilometri pe ora in 11,8 secunde, iar viteza maxima este de 174 km/ora.

Logan MCV va costa intre 8.200 si 11.600 euro, in functie de motorizare si dotari interne, conform informatiilor din comunicatul de presa remis de Dacia.

Ca design, partea frontala seamana foarte mult cu cea de la Logan berlina, insa in spate, MCV are doua usi care se deschid in lateral, ca la modelul Renault Kangoo. Break-ul are un ampatament cu 27 de centimetri mai mare decat versiunea berlina.

Dacia va produce la anul 360 de unitati pe zi din Logan MCV, iar tinta de vanzari pentru Romania este de peste 20.000 de unitati in anul 2007.

La inceputul anului viitor, productia zilnica a uzinei de la Mioveni va fi de 840 de unitati, iar varianta break va reprezenta mai mult de 40% din productia uzinei.