"Avem o promisiune de la Ministerul Mediului ca Programul Rabla va incepe pe 6 iunie. Dar nu este o performanta sa lansezi un program de stimulare aproape la jumatatea anului, care va opera oarecum palid in lunile iulie si august cand nu se prea vand automobile. Acest program este mult subtiat fata de anul 2015 din motive de surse financiare bugetate. Ne multumim si cu Programul Rabla, atat cat este el, de 25.000 de masini, numai ca nenorocirea este ca pe partea cealalta intra in tara 250.000 de masini rulate", a declarat Constantin Stroe presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Bugetul pentru Programul Rabla 2016

Programul Rabla va avea un buget de 220 milioane lei, din care 75 milioane vor fi alocate pentru RablaPlus. Programul Rabla clasic 2016 este aproape neschimbat fata de anii trecuti, ramane in vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesarii suplimentare a doua eco-bonusuri pentru urmatoarele situatii: un ecobonus de 750 de lei pentru cei care decid sa caseze o masina care genereaza o cantitata de emisii de dioxid de carbon mai mica de 100 de grame pe kilometru si un bonus de 1.500 de lei pentru situatia in care populatia opteaza pentru un autovehicul nou cu un sistem de propulsie hibrid.

"Programul Rabla este foarte necesar. Persoanele juridice cumpara masini si fara acest program, insa piata pentru persoanele fizice este in acest moment dependenta de Programul Rabla", a spus Gabriel Sicoe, director executiv Automobile Dacia.

2016 este cel de-al patrulea an in care Programul Rabla va avea o prima de casare de 6.500 lei. Lansat in 2005, Programul Rabla avea o prima de casare de 3.000 de lei. In cei 10 ani de Program Rabla au fost scoase din uz 500.000 de masini vechi.

Persoanele fizice sau juridice care pot beneficia de Programul Rabla trebuie sa aiba domiciliu sau resedinta in Romania, sa nu aiba datorii fata de bugetul de stat si sa detina un autovehicul mai vechi de opt ani.