“Noi am facut o propunere de colaborare cu Fiat Chrysler care credem ca este extrem de importanta. Este doar una dintre propuneri”, a declarat intr-o conferinta de presa Floarea Serban, directorul general al companiei Romarm.

J8 poate atinge o viteza maxima de 140 kilometri/ora si are o autonomie de pana la 600 de kilometri. Deocamdata, intre partea romana si cea americana sunt doar discutii, insa nevoile fortelor armate si de securitate din Romania sunt “critice”.

Serban a adaugat ca in functie de numarul de vehicule cerut de industria de aparare romaneasca, s-ar putea vorbi de asamblarea acestei vechicul la Uzina Mecanica Bucuresti si la un moment dat chiar de producerea unor componente.

In Uzina Mecanica Bucuresti s-au fabricat peste 1.100 de tancuri, insa in prezent cei 270 de angajati ai fabricii mai fac doar mentenanta acestora, desi in acest an nu au primit inca nicio comanda.

“Uzina nu mai produce pentru ca nu mai are comenzi din intern. Fabricile din industria de aparare merg pentru ca exporta. Cand nu avem comenzi militare, facem pentru comenzi civile, pentru industria navala sau petroliera, de exemplu”, a spus Toader Ulise, directorul general al Uzinei Mecanice Bucuresti.

Citeste si:

El a adaugat ca daca parteneriatul cu Fiar-Chrysler se va concretiza, Uzina Mecanica ar putea chiar sa dezvolte noi linii de productie si sa faca angajari. Pentru asta, ar fi nevoie de o comanda de cel putin 400 de unitati J8.

Neculai Banea, secretar de stat in Ministerul Economiei, insitutie care controleaza capitalul social al Romarm, a afirmat ca J8 ar putea intra in dotarea mai multor institutii, nu doar in cea a Ministerului Apararii.

“Pe noi ne intereseaza sa producem, nu sa fim agenti de vanzare. Trebuie sa se ajunga la o anumita cantitate, urmeaza sa facem calcule. Este un salt tehnologic pe care Romania nu il poate face singura, ci prin parteneriate”, a adaugat Banea.

Pe de alta parte, Romania are discutii cu o serie de producatori de de transportoare blindate. Acest proiect, evaluat la 800 milioane de euro, ar putea incluse fabricarea unor componente pentru astfel de vehicule la fabrica de la Moreni, detinuta de Romarm.

“Vrem sa facem la fabrica din Moreni astfel de transportoare blindate. Cel putin 40% se va face acolo si s-ar putea ajunge la 70”, a mai spus Banea.