In limita procentului de minim 2% din PIB este inclusa si contributia Romaniei la cofinantarea proiectelor de infrastructura de transport finantate din fonduri rambursabile si nerambursabile, cea la cheltuielile neeligibile aferente finantarilor din fonduri rambursabile si nerambursabile, precum si contravaloarea fondurilor rambursabile si nerambursabile alocate Romaniei de catre organismele financiare internationale, scrie News.ro.

De asemenea, Ministerul Transporturilor vrea sa infiinteze Fondul pentru Interventii in Situatii de Urgenta (FISU), necesar administratorilor de infrastructura de transport pentru a interveni in situatii de calamitati naturale, accidente precum si pentru alte situatii de urgenta, "in limita a 5% din totalul cheltuielilor de investitii si intretinere prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli ale companiilor".

Amanarea adoptarii acestor masuri in domeniul promovarii proiectelor de modernizare si dezvoltare a infrastructurilor de transport va duce la intreruperea finantarii din partea Uniunii Europene, se precizeaza in proiectul de act normativ.

"Modul de utilizare a fondurilor pentru situatii de urgenta se stabileste prin ordin al ministrului Transporturilor. Actiunile finantate din (FISU) se supun prevederilor legale privind achizitiile publice", indica nota de fundamentare a proiectului.

Totodata, se va constitui Fondul de Interventie pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport (FIDIT), in limita a 5% din valoarea surselor de finantare aferente proiectelor de infrastructura de transport identificate.

Citeste si:

Proiectele de infrastructura de transport vor fi incluse in FIDIT prin ordin al ministrului transporturilor, "cu respectarea cerintelor de sustenabilitate economica, impactul asupra mediului, conectivitatea populatiei si a mediului de afaceri si in limita fondurilor aprobate anual pentru investitiile in infrastructura de transport prin Legea bugetului de stat".

Ministerul Transorturilor a prevazut si amenzi pentru incalcarea dispozitiilor prevazute, iar in functie de gravitatea faptei se poate considera chiar infractiune.

In domeniul infrastructurii de transport rutier, modificarea traseelor pentru drumurile transregio si a drumurilor eurotrans poate fi amendata de la 25.000 lei la 100.000 lei. Aceeasi amenda o risca si administratorul de infrastructura rutiera daca modifica lista de prioritati, structura proiectelor care compun coridoarele de transport / drumuri transregio / drumuri eurotrans sau costurile estimate pentru proiectele de infrastructura rutiera fara avizul ministerelor implicate.

De asemenea, modificarea de catre administratorul de infrastructura feroviara a listei de prioritati, a structurii proiectelor si a costurilor estimate pentru proiectele de infrastructura feroviara fara avizul ministerelor implicate se pedepseste tot cu amenda cuprinsa intre 25.000 lei si 100.000 lei. La fel si modificarea listei de prioritati pentru proiectele de infrastructura de transport naval, a structurii proiectelor precum si a costurilor estimate ale proiectelor fara avizul ministerelor implicate.

Administratorul de infrastructura care nu intocmeste si nu transmite raportul de progres va fi penalizat cu o amenda intre 5.000 si 10.000 lei.